מערכות חימום תת רצפתי

עם בואה של עונת החורף, תמיד עולה השאלה שמדאיגה את רוב תושבי מדינת ישראל ושמתמצה בעלויות צריכת אנרגיית חימום הבית. בנוסף רבים הישראליים שתוהים מהי שיטת החימום הטובה ביותר, עם אלו אמצעים הכי מומלץ לחמם את הבית כך שניתן יהיה ליהנות מחימום טוב, יעיל ואיכותי של כל חללי הבית השונים. כל זאת ועוד מבלי להצטער על כך שבסוף החודש עלות האנרגיה מתגלית כמסיבית ויקרה במיוחד.

כיצד להבטיח צריכת אנרגיה נכונה ויעילה בבית?

במגוון מדורי הצרכנות ישנו עיסוק ער ופרסום מתמיד של נתוני צריכת אנרגיה במסגרת שימוש במערכות שונות ומגוון מוצרים ביתיים. במאמר זה, פריסה מלאה של נתוני הצריכה של מערכות כאלה ואחרות לרבות הסברים אודות אופן פעולתן, שיטות נכונה לשימוש בהן ועוד נתונים שיסייעו לכם להגיע למסקנות היעילות ביותר בנוגע לשיטות החימום הרצויות והאיכותיות ביותר לבתי מגורים. תחילה, ברצוננו לפתוח בכמה נקודות מרכזיות בכל הנושא של חימום נכון, חכם ואיכותי של הבית.

מה חשוב להביא בחשבון לפני שבוחרים אמצעי חימום לבית?

נקודות אלו כוללות: בידוד ואיטום באיכות גבוהה, פיזור שווה של אנרגיית החום בבית, שימור אנרגיית החום בחללים הנדרשים לחימום, נתוני התחזוקה של מערות החימום והפעלה חכמה של מערכות אלו. ראשית ולפני קבלת החלטה לגבי דרכי החימום הטובות ביותר עבורנו, יש לדאוג לכל הנושא של בידוד ואיטום הבית. באמצעות בידוד ואיטום איכותיים נוכל להבטיח שמירה מרבית על אנרגיית החום לזמן ארוך ולצד חיסכון ניכר בצריכה השוטפת של האנרגיה. נציין כי בידוד ואיטום שנעשים בצורה נכונה עשויים לחסוך לנו לא פחות משלושים אחוזים מכמות הצריכה הכוללת עבור חימום וקירור הבית.

חימום תת רצפתי

פיזור ושימור אנרגיית החום בבית

לפי החוקים הפיזיקליים, חום כידוע עולה כלפי מעלה בתנועה סיבובית ועל כן רצוי לנצל חוקים אלו ולדאוג כי מערכות החימום שנבחרו לבית ימוקמו באזור הנמוך ביותר וכמה שיותר קרוב לרצפה. כך ניתן להבטיח בנוסך כי האנרגיה של מערכת החימום תתפזר בצורה אחידה ושווה לכל אורכו ורוחבו של החלל הנדרש לחימום. באמצעות פיזור אחיד של אנרגית החום, נוכל לחסוך לא מעט זמן להימנע מבזבוז אנרגיה מיותרת ולנצל באופן מושלם ומוחלט את חוויית החימום. על מנת לחמם כראוי את הבית יש להקפיד על שימור האנרגיה, מה שמאפשר חיסכון גדול בהפקת אנרגיה וניצול מלא של סגולות החומר לטובת חימום חכם שאיננו כרוך בבזבוז של אנרגיה.

תחזוקה שוטפת

סוגי המנגלים ותנורי האבן השונים מוכרים לכולנו, האבן מתחממת על ידי הפעלת אנרגיה והיא הופכת לאלמנט המסוגל לדאוג לחימום ארוך טווח מבלי לעשות שימוש באנרגיה חיצונית כמו גז, חשמל, נפט, סולר וכדומה. נתון חשוב לא פחות הוא תחזוקה שוטפת של מגוון מערכות החימום השונות בבית על מנת להימנע מהוצאות כספיות גבוהות על תיקונים וטיפולים.