היתר להקמת בריכות שחייה

כמעט כמו כל דבר שרוצים לבנות במדינת ישראל, גם בריכות שחייה לא ניתן להקים ללא היתר. מאליו יובן כי היתר להקמת בריכת שחיה לא נדרש עבור בריכות לילדים, למשל מהסוג המתנפח, אולם כאשר מדובר על בריכה ממש, היתר הולך ביחד עם תכנון בריכת שחייה בגודל ומהסוג הרצוי לכם. 

שלבים חשובים בהוצאת היתר 

במידה ויש לכם קרקע ועליה אתם רוצים להקים בריכת שחייה, כדאי להיערך להליך בירוקרטי מסוים. למשל, על מנת לקבל היתר להקמת בריכות שחייה יש צורך להזמין תיק מידע. תיק מסוג זה מאפשר להגיש את הבקשה בהתאם להגדרות של ועדה לתכנון ובניה לגבי השטח הנתון. לכך צריך להוסיף עריכת מדידה באמצעות מודד קרקעות. אם אין ברשותכם מדידה עדכנית מ-12 החודשים האחרונים, יש צורך להזמין מודד. חשוב להדגיש כי מדובר בכללים על קצה המזלג, ויתכן כי תידרשו לבצע צעדים נוספים. למשל, בדיקת הקלות, מסירת אישורי בעלות על השטח, אישורים מפיקוד העורף, פניה לפקיד היערות האזורי אם יש לפנות את השטח מעצים ועוד. 

מי מטפל בהוצאת ההיתר 

בוועדה לתכנון ובניה בודקים את הבקשה, בוחנים אם היא עומדת בתנאי ההקלות המבוקשות, בודקים אם אין חריגות בנייה קיימות שיש לסלק או לאשר רטרואקטיבית. על מנת להקל על התהליך, שעשוי לכלול עוד היבטים נוספים הנדרשים להקמת הבריכה עצמה, ניתן להיעזר בגורם מהאתר https://udispools.com שיוציא עבורכם היתר להקמת בריכות שחייה. גורם אפשרי הינו חברה קבלנית שמתמחה בבניית בריכות שחייה. מתוקף הניסיון בתחום, החברה מסוג זה יכולה לסייע בהוצאת היתר ואף בהוצאת נספח סניטרי ממומחה אינסטלציה לבריכות, דוח בנושא בטיחות, דוח ממומחה אקוסטיקה ועוד, בהתאם להחלטת הוועדה. הזמן הממוצע להוצאת היתר לבריכות עומד על כחצי שנה לערך.