מצברים ותחזוקתם

גדולתם של מצברים טמונה בהיותם גורם כי משמעותי בהפעלה של הרכב. רבים מנהגי ישראל נוטים להזניח את נושא המצבר בשל היותו רכיב הנתפס כפועל באופן מובן מאליו ובשל העובדה שמצבר גמור אינו מסב לרכב נזק מידי כמו רכב הנוסע ללא שמן או מים. יחד עם זאת, רבים אינם יודעים כי רכישה של מצברים לא איכותיים לרכב יכולה לגרום לנזקים ארוכי טווח המותירים את חותמם על פעילות הרכב למשך שנים רבות. מסיבה זו, חשוב לרכוש מצבר באיכות גבוהה מתוצרת מוכרת, וכן לדרוש מן המוכר אחריות על המצבר.

טרם בחירת מצבר לרכב יש לבחון מספר פרמטרים: חשוב להתאים את המצבר לסוג הרכב והיצרן שלו, לדגם הספציפי של הרכב, לקיבול האמפר, לגובה שלו, הרוחב וכן העומק. מצברים מחברות שונות מגיעים עם תחולת אחריות שונה ולכן חשוב לבחון גם אספקט זה – האם החברה ממנה אתה מתכוון לקנות מצבר מעניקה לך אחריות סבירה על המוצר?

לאחרונה מיוצרים מצברים חדשניים המותאמים למכוניות שהמנוע שלהן כבה עם עמידה ברמזורים. מצברים אלו עובדים קשה מאד ולפיכך, יש לבחור בקפידה את סוג המוצר בהתאמה למערכת הרכב ולבחון גם את האופן שבו המצבר הספציפי ישפיע על התפקוד של הרכב בטווח הזמן הרחוק.

תחזוקה שוטפת של מצברי רכב מסוגים שונים תאריך את חייו של המצבר ותאפשר שקט נפשי רב יותר לבעליו של הרכב. ישראלים רבים אינם מודעים לאלמנטים החשובים לצורך שמירה ותחזוקה שוטפת של המצבר, אולם מספר צעדים פשוטים יכול להבטיח אורך חיים רב למצבר שלכם ושקט נפשי לתקופה ממושכת.

כל מצבר מצריך בדיקה אחת לשישה חודשים. את הבדיקה ניתן לבצע לבד אולם רק במקרים בהם יש לכם את הניסיון הדרוש והידע לשם כך. אם אין לכם את הידע המתאים, אסור לגעת במצבר באופן עצמאי ויש לגשת לחשמלאי רכב הקרוב על מנת שיבצע את הבדיקה. בדיקה מקיפה של המצבר כוללת התבוננות ובחינה של המראה החיצוני שלו – האם יש לו סדקים, חלודה, נזילות? כמו כן, יש לבדוק את גובה המים במצבר ולוודא כי הוא עומד בתקנות הנדרשות.