מתי צורכים אבקות חלבון

לא פעם אנחנו נוכל לראות ספורטאים בתחומים שונים, אשר בוחרים לצרוך תוספי תזונה, כולל אבקות חלבון במצבים שונים. הם לא יעשו זאת בכל מצב, ומן הסתם, גם לא כל ספורטאי יעשה זאת. לכן עולה השאלה, מתי צורכים אבקות חלבון, מתי נכון לעשות, מתי נכון להשתמש בהן.

אבקות חלבון, הן אבקות אשר מכילות חלבונים ברמה גבוהה, מזוקקת, כלומר, במקום שאנחנו נצרך חלבונים דרך פריטי מזון, ביצים, גבינות וכדומה, אזי שאנחנו יכולים לצרוך חלבון דרך אבקות בסיטואציות מסוימות, זאת על מנת שלא נכביד על עצמנו באותן נקודות זמן, לא נסטה מהתפריט שלנו וכן בשביל שנוכל לקבל כמות חלבונים גדולה מזו שאנחנו יכולים לקבל דרך פריטי מזון אחרים, מה עוד שבאמצעות אבקה אנחנו יכולים לקבל את החלבון בצורה מזוקקת.

אבקות חלבון הן מאוד פרקטיות לשימוש במצבים שונים. לא מדובר במשהו "כבד" שמעמיס על הגוף ויכול למנוע מאיתנו לבצע פעולות פשוטות, תנועות או כל דבר אחר. כמו כן זה גם לא משנה משמעותית את המשקל שלנו, בהנחה כמובן ואנחנו דואגים ליטול כמות סבירה ולא מעבר לכך.

אבקות חלבון

אבקות חלבון וזה היתרון הגדול שלהם, טובות לשימוש בשלבים שונים של היום, בין אם זה לפני אימון, בזמן אימון וכן אחרי אימון. בעבר היה נהוג לדבר על מסגרת זמן אחרי אימון שחייבים לצרוך בו חלבונים בשביל לעזור לשריר להשתקם מהעומס והפעילות שהפעלנו עליו. אך זה לא כך יותר. היום מרבית המומחים כבר לא מדברים על מסגרת זמן ובכל זאת, קיימת הסכמה שרצוי לאכול חלבונים אחרי האימון. מאחר ולא תמיד יש בהישג יד וכן הרבה פעמים, אם אנחנו צריכים חלבונים דרך מאכלים כאלה ואחרים, אזי שאנחנו מכניסים לגוף שלנו עוד חומרים ומרכיבים, כאלה שאנחנו לא בהכרח היינו רוצים להכניס.

לסיום צריך להדגיש, שימוש באבקות חלבון הוא יעיל לכל מי שמתעסק בפעילות גופנית ורוצה לבנות מסת שריר או לשקם את השרירים שלו, אחרי פעילות פיזית מסיבית, בין אם זו ריצה, רכיבה על אופניים או כל פעילות אחרת.