מורים פרטיים – למה חשוב להשתמש בשירותיהם

אם נעשה סקר קצר בקרב ילדים, בכל שכבות גיל כמעט, אנחנו נגלה שמרביתם נעזרים במורים פרטיים, בין אם מדובר במורים למתמטיקה, אנגלית, לשון ומקצועות אחרים. לעיתים מדובר בעזרה ממושכת לאורך כל השנה ולעיתים מדובר בעזרה נקודתית, לצורך מבחן בכיתה או מבחן בגרות.

הרבה פעמים הורים שואלים את עצמם, אם הילד לומד בכיתה, למה הם צריכים להשקיע כסף בהעסקת מורים פרטיים, הרי התפקיד של מערכת החינוך היא ללמד את הילד, אין סיבה שהוא יידרש גם למורה מעבר לשעות הלימודים ועוד בתשלום.

אך אם חושבים על זה, זה לא שונה ממה שקורה במערכות אחרות. לעיתים המערכת איננה מסוגלת לספק לילד את כל הכלים שהוא צריך, לעיתים אין לילד את היכולות לקבל את מה שהמערכת מעניקה לו בתנאים שהיא נותנת, ועל כן בשביל להצליח הוא צריך להיעזר במורה פרטי.

צריך לומר, זה שילד נעזר במורה פרטי לא אומר שום דבר מוחלט עליו או על המערכת. אומנם יש מצבים בהם הצורך במורה פרטי יכול ללמד את ההורים שהילד שלהם לא רק מתקשה בחומר אלא מעבר לכך, לעיתים הם יכולים להבין מכך, שהמורה בבית הספר הוא ברמה נמוכה (אם נניח הרבה ילדים בכיתה נעזרים במורה פרטי) ועוד. אך זה לא אומר שום דבר מוחלט וקבוע על הילד או על המורה.

מורים פרטיים

הרי יכול להיות שילד יתקשה ללמוד מקצוע מסוים אך במקצוע אחר הוא יצליח. הדוגמאות הטובות לכך, הם מקצועות כמו מתמטיקה ואנגלית. יש לא מעט ילדים שמתקשים במקצועות אלו, ויש להם ראש יותר הומני מאשר ריאלי. זה לא אומר שהם מתמודדים עם בעיה שאי אפשר לפתור.

צריך לומר עוד, שילדים רבים נעזרים במורים פרטיים במטרה להתקדם מעבר למה שהכיתה מתקדמת, זאת על מנת שיוכלו להגיע לחומר קשה יותר מוכנים או במטרה להגיע לכדי מצב שביום מן הימים, הם יוכלו לעבור לכיתות אחרות.

היכולת לעבוד עם מורה פרטי מקלה מאוד על ילדים רבים, בין אם הם מתמודדים עם קשיים בכיתה ובין אם לאו.