משאבות מים טבולות- אופן פעולה ושימושים

משאבות מים משמשות בעיקר לצרכי פינוי מים מלוכלכים ועכורים, פינוי אשפה נוזלית וריקון מכלים. קיימים כמה סוגים של משאבות, אחד מהם נקרא משאבות טבולות. אלו הן משאבות שנועדו להימצא בסביבה נוזלית כדרך קבע והן בעלות כמה שימושים. משאבה טבולה מסוגלת לטפל במים אפורים, מי ביובי וכן מים נקיים. ספיקת המשאבות הטבולות היא כארבע מאות ליטר לדקה בממוצע והעומק הרב ביותר לטבילה יכולה להגיע לכמה עשרות מטרים.

התאמת משאבות לפי צרכים משתנים

חשוב להתייעץ עם חברה המתמחה בתחום המשאבות, כך שתוכל להתאים משאבה נכונה ולספק מגוון שירותי תיקון במידה ומתעוררת תקלה כזו או אחרת במשאבה. השימושים המרכזיים של משאבות מים טבולות הם שאיבה וניקוז. המשאבה מנקזת מים שהצטברו בעקבות הצפות חוזרות ונשנות בעונת החורף במקומות מתחת לפני הקרקע כמו מקלטים ומרתפים הנמצאים בבנייני מגורים או במשרדים.

היכן ממוקמות משאבות טבולות ומדוע?

ניתן לקבע את המשאבות הטבולות במקומות המיועדים להצפות כמו למשל בורות ספיגה שנמצאים בקרבה לבית. בחלק מהמקרים המשאבות הטבולות משמות גם לצרכי סחרור המים או הנוזלים ולמען גריסתם. משאבות טבולות המשמשות לצרכי ניקוז נעזרות בטכנולוגיות חכמות ומתקדמות אשר מספקות מגוון פתרונות כגון התאמה לתנאי שטח ולפי הספק ועוצמת השאיבה הנדרשת באזור. משאבות אלו מספקות מענה עבור בעיות של הצפות בחניונים תת קרקעיים או בבתי מגורים פרטיים.

משאבות טבולות

פעילות משאבות טבולות

כאשר מפלס המים עולה, משאבות מים טבולות נכנסות לפעולה באופן אוטומטי ועל ידי כך מאפשרות להימנע ממקרים של הצפות. אחד החידושים התחום המשאבות מזוהה כיום עם משאבות טבולות לביוב. במשאבות נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת במיוחד שבאמצעותה ניתן לנקז בצורה הרבה יותר יעילה את הנוזלים. מה שמייחד את המשאבות הללו הוא שמלבד שאיבת הנוזלים, המשאבה גם גורסת או טוחנת את המוצקים הקיימים בו.

כדי למנוע היווצרות של סתימות, המשאבה דואגת לטחון את הפסולת הנוזלית ולאפר מעבר רציף של המים. חשוב לבחור משאבות מים טבולות על פי עוצמת השאיבה שהן מספקות ועל פי גודל המשאבה.