על טלסקופ שמעתם?

הטלסקופ הראשון שהופיע בהיסטוריה האנושית נוצר כנראה בשנת 1500, והממציא שלו היה כנראה גליליאו גליליי. מאחר ואין הוכחות וודאיות לשני הנתונים הנ"ל, הרי שקיימים ויכוחים רבים בין היסטוריונים, למרות שמרביתם נוטים לטעון את שתי הטענות הנ"ל.

מאז ועד היום, טלסקופ הפך להיות אחד מהפריטים המשמעותיים ביותר במדע האנושי, בין אם מדובר בשימושים שנעשים בו לצורך תצפית לטווח הארוך ובין אם מדובר בתצפיות שמתבצעות אל השמיים. אנחנו יודעים שהשימוש העיקרי בטלסקופ הוא בשביל לראות כוכבים בלילה, אך למעשה עושים בו שימושים רבים נוספים, בין אם זה בעת שייט בים בשביל לזהות מרחקים וספינות רחוקות, בין אם זה בשביל לראות נופים רחוקים, ויש אפילו חוקרים פרטיים וגורמים דומים שעושים שימוש בטלסקופ לצורך מעקב אחר אנשים או תצפית על אזורים רחוקים.

אין ספק שעם השנים השתכללו מאוד מכשירי הטלסקופ, וכיום אנחנו יכולים ליהנות ממכשירים מאוד טכנולוגיים, ייחודים ומרשימים. היום אנחנו גם יכולים למצוא טלסקופים אשר יכולים להתאים לגורמים שונים, לא בהכרח רק לאנשי מדע.

נניח ויש לכם ילדים קטנים, הרי שטלסקופ יכול להיות מתנה מאוד מושכת עבורם, ודרך בשבילכם ללמד אותם על הכוכבים, ירח וכן דברים שונים שקשורים למבנה השמיים. גם אם אתם אנשים מבוגרים ורוצים ללמוד על זה בעצמכם, אתם יכולים להשתמש בטלסקופ ולראות את הדברים במו עיניכם במקום לראות את זה דרך תמונות במחשב או באמצעים אחרים.

טלסקופ

לעוד מידע על טלסקופ, לחצו כאן…

אנחנו יכולים לרכוש טלסקופ לא רק לצורך שימוש. תופתעו לשמוע אך יש לא מעט אנשים שרוכשים טלסקופים, בין אם חדשים ובין אם ישנים לצורך קישוט. מניחים אותם במרכז החדר או ליד החלון, תהיו בטוחים שהם מהווים אטרקציה בקרב כל מי שנכנס למקום.

אם בכל זאת אתם רוצים לעשות בו שימוש, אז אתם יכולים לקחת חצובה, לשים את הטלסקופ בתיק, ולנסוע אל שדות רחבים, חופי ים, מדבר, להעמיד את הטלסקופ ולהסתכל דרכו על השמיים ועל כל מה שקורה מסביב. רק אל תשכחו לנקות את העדשות בשביל שתוכלו לראות דרכן היטב את מה שקורה בצד השני.