הדברת יונים לצמיתות – זה אפשרי?

לא מעט אנשים סובלים על בסיס יום – יומי מהטרדות חוזרות ונשנות של יונים. היונים יכולות להתמקם על אדן החלון, בתוך הפתח של הבוידעם או בכל מקום אחר בשטח של הבית או המרפסת. לכאורה מדובר על חיה חמודה ועדינה, אשר בסך הכול מעוניינת לבנות קן בסמוך לבית שלכם ולגדל בו את הגוזלים שלה. אך לצערנו, הדבר כרוך בלא מעט אי נעימות. לא פעם הדבר גורר כמות אין סופית של לשלשת אשר נדבקת בחוזקה לכל משטח, ומעכלת את ציפוי האבן או העץ של המרפסת או המעקה. כמו כן, היונים גורמות לא פעם להופעה של אלרגיות אשר מתבטאות בעיטושים, שיעולים וגירודים בעיניים. לעיתים היונים גורמות לגל של טפילים שונים אשר חיים עליהם, ועלולים לעבור לבני אדם. לכן אין זה מפליא כי רוב האנשים מתחילים לחפש דרך אשר תאפשר להם להרחיק את היונים אחת ולתמיד.

הדברת יונים לצמיתות – כיצד עושים זאת?

למעשה, לא מדובר כאן על הדברה כי אם על הרחקה שתימנע מהיונים לשוב לבית או למרפסת שלכם אחת ולתמיד. היונים הן חיות מונוגמיות, אשר מחפשות מקום יציב ונוח לבנות בו קן. ברגע שהבית שלכם יפסיק לספק את הסביבה הזאת, לא הרחקת יוניםיהיה להם שום סיבה לחזור אליו. אין שום צורך או הכרח לפגוע ביונים, וניתן בהחלט להשתמש במגוון רחב של שיטות הומאניות אשר יבטיחו את הרחקתן אחת ולתמיד. קודם כל, חשוב להתייחס למקום הקינון של היונים, במידה ומדובר על פתח כלשהו, ניתן לחסום אותו באמצעות רשת נגד יונים. הדבר נכון גם לגבי מרפסות שירות, פתחי בוידעם ועוד. ניתן היום למצוא רשתות שקופות, אשר אינן מהוות מטרד אסתטי, אך מבטיחות כי היונים כבר לא ישובו. כמו כן, ניתן להיעזר בדוקרנים כדי למנוע מהיונים לנחות על אדן החלון או על מעקים שונים, בצורה כזו היונים לא יצליחו להתמקם ויעברו לשכנים.

לסיכום, הדברת יונים לצמיתות היא עניין אפשרי לחלוטין, בעזרת מגוון השיטות והאביזרים הקיימים היום בשוק. חשוב לציין כי כל האביזרים הינם הומאניים לחלוטין ואינם מזיקים או פוגעים ביונים בשום צורה.