סליקת כרטיסי אשראי

אם בעבר, סליקת כרטיסי אשראי נעשתה על ידי מכונות ידניות בהם הועברו הפרטים של כרטיס האשראי של הלקוח, סכום החיוב ובתאריך קבוע בחודש הם הופנו לחברת האשראי, כיום העניינים מתנהלים בצורה שונה לגמרי.

מעדיפים כרטיסי אשראי

מכונות ידניות, אישורים טלפוניים וסליקת אשראי באינטרנט. כל אלו הן שיטות של סליקת אשראי. נכון להיום, רוב האנשים והעסקים מעדיפים לבצע את עסקאות הרכישה שלהם באמצעות כרטיסי אשראי. כרטיסים אלו מבטיחים לבית העסק כי הוא יקבל את כל הסכום מחברת האשראי (לא משנה אם הלקוח בחר בעסקת תשלומים) וללקוח כי הוא יוכל לבצע את הרכישה בתנאים הנוחים ביותר, אם על ידי מספר תשלומים ללא ריבית או אם על ידי כמות גדולה של תשלומים וריבית נוחה. כך או כך ניתן לראות כי יותר ויותר אנשים ועסקים מעדיפים את כרטיס האשראי על גבי עסקאות במזומן או צ'קים אשר יכולים לחזור או להיפרע בזמנים אשר אינם מתאימים ללקוח.

סליקת אשראי

עוד על סליקה באתר כלכלה:

סליקת כרטיסי אשראי- שיטות חדשות ויעילות

אם בעבר, השיטה העיקרית להעברת כרטיס אשראי הייתה על ידי מכונה ידנית שהנפיקה מקור ועותק עם כל פרטי כרטיס האשראי של הלקוח. כיום, ניתן לבצע סליקת כרטיסי אשראי באמצעות מערכת באינטרנט או מסוף המחובר ישירות לחברת אשראי.  חשוב לדעת כי סליקה היא למעשה פעולה אשר יוצרת התחייבות בין בעל העסק לבין חברת האשראי כי בעל העסק יקבל את אותו סכום אותו הוא סלק. כיום, סליקת כרטיסי אשראי תמיד תיעשה באמצעות:

  • אינטרנט– כאן מדובר על פעולת סליקה ישירות באמצעות אתר האינטרנט. כאן חברת האשראי שותלת קודים מסוימים או מטמיעה דף סליקה באחד מהדפים של אתר האינטרנט של הלקוח וכל הפרטים נשלחים ישירות אליה.
  • תיווך– ישנן חברות רבות שתפקידן הוא לתווך בין בעל העסק לבין חברת האשראי.  הפעולה נעשית באמצעות האתר של המתווך או דף של המתווך בו מקלידים את כל פרטי כרטיס האשראי. רוב הפעמים מדובר על קישור באתר לדף סליקה של החברה המתווכת.