משכנתא ראשונה לזוג צעיר

רכישת דירה היא צעד גדול עבור כל אחד, על אחד כמה וכמה כאשר מדובר בדירה ראשונה עבור זוג צעיר. רכישה של דירה ראשונה דומה בהרבה מובנים להריון ראשון – חוסר הוודאות וחוסר ההתמצאות בתהליכים השונים, התרגשות רבה, פחדים רבים, לחצים מן הסביבה וכדומה. במאמר הזה נעזור לכם להבין קצת יותר על הגורם הכלכלי החשוב ביותר עבורכם ברכישת הדירה הראשונה – המשכנתא.

השארת פרטים לצורך קבלת הצעה למשכנתא או מחזור משכנתא

תוכן עניינים

שלב ראשון – תכנון משכנתא

לאחר שברור לכם איזו דירה אתם מעוניינים לרכוש וכמה כסף חסר לכם, הגיע הזמן להתקשר לבנקים השונים ולברר באופן ראשוני לגבי הסכומים אותם אתם יכולים לקבל. בשיחה הראשונית תספקו לנציג הבנק פרטים שונים עליכם ועל הנכס. אם הנציג יאשר את בקשתכם, הוא יקבע לכם פגישה פרונטלית עם נציג הבנק בסניף הקרוב אליכם.

השלב הראשוני לקביעת משכנתא ראשונה לזוג צעיר הוא קריטי. עליכם להבין כי חסרים לכם ידע, כלים וניסיון על מנת להשיג עיסקה טובה מול הבנק, ולכן חשוב כי תתיעצו עם יועצי משכנתאות של הבנק או יועצים פרטיים. בשלב הזה עליכם להבין היטב מהו סכום ההחזר החודשי שאתם אמורים לשלם לבנק, וחובה עליכם לכלול בסך העיסקה סכומים שאתם עומדים להוציא על שיפוצים, שכר טרחה של עורך הדין, מס רכישה (אם רלוונטי) ואפילו את מדד תשומות הבנייה.

שלב שני – פתיחת תיק משכנתא

לאחר שקיבלתם מספר הצעות מבנקים שונים והחלטתם על ההצעה המתאימה לכם ביותר, עליכם לפתוח תיק משכנתא בבנק הרלוונטי. כל הצעה שהבנקים השונים נותנים לכם מוגבלת בזמן, ולכן חשוב שלא תתעכבו יתר על המידה, אחרת תוקף ההצעות שקיבלתם יפוג ותצטרכו להתחיל את כל התהליך מההתחלה.

לאחר פתיחת תיק המשכנתא תקבלו מן הבנק רשימה של מטלות. הרשימה הזו תלויה מאוד בסוג הנכס, אבל באופן כללי מדובר במסמכי טאבו, מנהל מקרקעי ישראל או החברה המשכנת. לאחר שתמלאו את כל המטלות והבנק יעניק את האישור הסופי, יועבר אליכם הכסף.

ביטוחים

על מנת לקבל משכנתא עליכם לרכוש שני ביטוחים בהם הבנק יקבל את הכסף במקרה שהביטוח מופעל. מדובר בביטוח חיים ובביטוח דירה.

לקבלת משכנתא אטרקטיבית ליחצו כאן >>