סידור בתים – כי לפעמים צריכים עזרה!

מקצוע סידור בתים הפך בשנים האחרונות למבוקש מאד. החכמה אינה בסידור הבית אלא בשמירה עליו. אנשים שמתמחים בסידור בתים מגיעים לבית הלקוח ולא מאמינים איך יכולים בני הבית לחיות בבית שאי בו סדר, סדר תמידי. רצוי תמיד לעבוד במקביל עם בעל המקצוע וזאת כדי ללמוד ממנו את השיטה של סידור בתים.

איך שומרים על סדר הבית?

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכל אחד מאתנו להגיע לבית מסודר.

  • טיפ ראשון הוא, הבלגן נשלט על ידנו ולא הוא ששולט בנו. אם נדאג להחזיר כל דבר למקומו, בסיום השימוש בו, לא ייוצרו ערמות של דברים. קיפול כביסה מיד לאחר שהתייבשה והכנסתה לארונות תמנע ערמות כביסה במקומות שונים בדירה.
  • הטיפ שני, קשור לסידור ארונות הבגדים. סידור ארונות הבגדים על פי צבעים, נושאים, כלומר ערימת חולצות החולצות האדומות אחת על השנייה עליהן כחולות וכך הלאה. מכנסי הג'ינס ועליהם מכנסים בצבע אחר. מגירת הגרביים מיועדת לגרביים בלבד. ערבוב של גרביים תחתונים וגופיות יוצר את הבלגן. כל פריט שיהיה לו מקום מוגדר בארון.
  • טיפ שלישי, המטבח. את המטבח נסדר בסדר הגיוני ונגיש, זאת לאחר שהוצאנו כלים ומכשירים שאין בהם שימוש והם מיותרים. תמיד יהיה מי שיוכל לנצל אותם. נארגן מקומות אחסון. ככל שיהיו לנו מגירות ומדפים רבים יותר כך יישאר לנו מקום עבודה גדול יותר. את הכלים שבהם אנו משתמשים לעיתים קרובות יותר נשים בקדמת המגירה. כך לא נבזבז זמן בחיפוש הכלי. כלים שאנחנו רוצים לשמור אבל השימוש בהם הוא בתדירות נמוכה נכניס עמוק במגירה.
  • טיפ חשוב נוסף הוא מקומות אחסון רבים.  טיפ זה מתאים לכל בית ובמיוחד בבית קטן. ככל שהבית קטן כך אנו נדרשים ליותר מקומות אחסון וזאת כדי להשאיר את חלל המטבח פנוי לעבודת הבישול והאפייה. לבעלי מזווה מומלץ לנצל חלק מהמדפים להנחת מכשירי חשמל שאינם בשימוש יום יומי במחבתות וסירים רזרביים ועוד.

לסיכום, ככל סידור בתים שנעשים בצורה הגיונית חוסך לבעלי הדירה זמן בחיפוש אחר דברים אם נשים את כל הדברים שבהם משתמשים בתדירות גבוהה בקדמת מקומות האחסון יהיה לנו יותר קל להוציא מהמקום ולהכניס אותם למקום בסיום השימוש.