עצות חשובות שיכולות לתרום לבעלי עסקים בתחומי אדריכלות ובנייה

מטרות עסקיות ויעדים מדידים – חובה לעסק שרוצה להצליח

מה שלא נמדד לא מנוהל – הקלישאה המוכרת מאוד נכונה. הצבת מטרות ויעדים ברורים היא הדרך הנכונה היחידה למדוד הצלחה, להבין מה כדאי לשפר ועל אילו מהלכים לא לחזור יותר. התוכנית העסקית של העסק  צריכה להתייחס לכל אחד מהיבטי המפתח של העסק:

  • תוכנית אסטרטגית – תוכנית על שלוקחת בחשבון את הגורמים הפנימיים של העסק, את הגורמים החיצוניים (מתחרים, שיתופי פעולה) ואת המגמות בשוק בכללותו. משרד אדריכלים, למשל, ימפה את השותפויות העסקיות שהוא מתכנן לכונן ויידע להשקיע משאבים בהשגת המטרה על חשבון תקציבי השיווק העתידיים.
  • תוכנית שיווקית – באילו ערוצי שיווק יפעל המותג, מה הם היעדים השיווקיים והמיתוגיים. חברת בנייה תמפה את הערוצים ותקבע את ההצלחה הצפויה מכל ערוץ – ביצוע מעל המצופה של פרסום בעיתון מקומי, יסמל צורך בשינוי התוכנית לטווח הארוך. כדאי להגדיר את ההצלחה מראש. רק כך נדע שקמפיין שיווקי מסוים נחל הצלחה או כישלון ונתכנן את המהלכים העתידיים באופן מחושב.
  • תוכנית כלכלית – הון ותזרים הם חמצן של כל עסק, קטן כגדול.

תוכנית מקיפה כזאת נקראת בשם "תוכנית עסקית", זהו מסמך מקיף בעל פורמט מקובל שיעוץ עסקי מקצועי יכין עבור העסק שלכם. קיימות תבניות לתוכנית עסקית "עשה זאת בעצמך" ובעל עסק בתחילת דרכו יוכל להפיק ממסמך כזה תועלת רבה.

תוכנית עסקית רצינית תיבנה לתקופות של חמש ועשר שנים קדימה. חשוב שהיעדים העסקיים יפורטו ברזולוציות של חמש שנים, של שנה, רבעונים וחודשים – רק כך התמונה הגדולה ברורה בכל רגע נתון ויש אפשרות לנווט את העסק להצלחה.

את התוכנית יש להעריך כל שנה ולהכניס בה שינויים כנדרש.

הפכו מיתוג לכלי חשוב בארסנל העסקי שלכם

זה נשמע כמו פרדוקס, אבל הוצאה על מיתוג תאפשר לעסק שלכם לחסוך בשיווק. לקוחות יוצרים קשר וסוגרים עסקאות ביותר קלות ובמהירות רבה יותר כאשר מדובר במותג שהם מכירים או כזה שקל ונוח להם להזדהות איתו.

מיתוג הוא הרבה דברים, אבל קודם כל זה לשדר, להעצים ולהבליט את מה שמייחד את העסק. זה יכול להיות אדריכל שלוקח השראה ממגורי עבר של לקוחותיו (מיוחד, לא שגרתי – תורם למיתוג חזק).

מיתוג נכון ומקצועי קשה לעשות למי שאינו מתמקצע בתחום, כך גם שיווק ובניית תוכנית עסקית.

נצלו את האינטרנט לטובתכם ולטובת העסק שלכם

עוצמתו של השיווק האינטרנטי ברורה לכל. אתם קוראים את מאמר זה על גבי מסך המחשב או הטלפון שלכם, חשופים כמו כולנו למסרים שמגיעים מהאינטרנט, אבל עדיין עסקים רבים בתחום האדריכלות והבנייה לא מנצלים את הפלטפורמה לטובתם, או שאינם יודעים כיצד לנצל אותה בצורה מיטבית.

יש סברה בין בעלי העסקים בתחום שאנו פוגשים, שהתחום מושתת על שיווק מפה לאוזן ושעלויות הפרסום והשיווק יקרות ולא משתלמות. עסקים רבים מסתפקים בנוכחות מינימלית באתר אינטרנט תדמיתי ודף פייסבוק לא מעודכן – צעד או שניים בכיוון הנכון, אבל עדיין רחוק מהתוצאה הנכספת.

מדוח בזק למצב האינטרנט בישראל לשנת 2016 נובע כי כ- 80% מהישראלים קונים באינטרנט, כאשר הרוב – 65% מעדיפים לרכוש באתרים ישראליים. נתון זה מעיד על רכישות שכוללות סליקה דרך האינטרנט, פעולה מורכבת משמעותית מיצירת קשר עם חברת בנייה, אדריכל או מעצב פנים. לא נגזים אם נשער ש- 100% מהישראלים משתמשים באינטרנט לצורך יצירת קשר עם נותני השירות השונים וביניהם כמובן אדריכלים וחברות בנייה.

השיווק האינטרנטי הינו אחד החשובים ביותר לעסק מודרני, ומומלץ בחום להקצות חלק מתקציב הפרסום והשיווק לאפיקים האינטרנטיים.