האם אפשר לנצח במקרים של תביעות נגד בנקים?

לא אחת קורה שאדם מקבל שירות כזה או אחר מהבנק שלו ועם הזמן הוא מגלה שהיה בשירות חוסר אמון, חוסר יושר ואפילו גניבה. עם זאת, לא מעט אנשים בטוחים שאין כל טעם להתחיל תהליכים של תביעות נגד בנקים אפילו כאשר יש עילה לתביעה, שכן אין כל סיכוי לנצח מול הבנק. האמת היא שזה בכלל לא נכון והנתונים בשטח מראים שבכל שנה מוגשות לא מעט תביעות שמתנהלות נגד הבנקים ומסתיימות בהצלחה של הלקוח הפרטי. לכן כדאי גם לכם לפנות אל עורך דין שיוכל לעזור לכם, לבדוק האם יש עילה ולסייע לכם לכל אורך התהליך.

מה בודק בית המשפט במקרים של תביעות נגד בנקים

הדבר הראשון שצריך לדעת על תביעות נגד בנקים זו העובדה שלבנק יש חובת אמון מול הלקוח שלו, ולמעשה החובה הזאת קודמת לחובת הבנק לבעלי הבנק. לכן, כאשר מגישים תביעה כלשהי נגד בנקים בית המשפט יבדוק באור שונה את האחריות ואת חובת הבנק לעומק בדיקה של כל חברה מסחרית אחרת. כשמדברים על חובות שונים שמוטלים על הבנקים מדברים על חובות כמו:

  • חובת האמון של הבנק
  • חובה ציבורית כלפי הלקוח
  • חובת תום הלב של הבנק
  • חובת הזהירות מצד הבנק ועוד

את כל הפרטים האלה, ועוד רבים אחרים, יבדוק בית המשפט והם יהיו כנר לרגליו הן מבחינת התנהלות התהליך והן מבחינת ההחלטות הסופיות בסוגיה.

בחירת עורך דין מומחה

במידה ואתם שוקלים להגיש תביעה כלשהי כנגד בנקים כדאי יהיה לבדוק לאיזה עורך דין מקצועי אתם פונים. כדי להתמודד נכונה עם תביעות נגד בנקים יש צורך בידע ובניסיון ואין ספק שלא כל עו"ד יוכל לתת לכם את השירות הטוב ביותר. תפקידו של עורך הדין הוא מהותי כי בסופו של דבר הוא זה שיקבע ויוכל להשפיע על מהלך הדברים. לכן לפעמים כדאי אפילו לשלם שכר טרחה קצת יותר גבוה כדי להבטיח שהתהליך יסתיים בדיוק כמו שאתם מקווים. אם תפקידו את התביעה בידי עו"ד מוכשר, מוכר ובעל מוניטין אתם תראו שלא תצטערו על כך, אז למה אתם מחכים?