מהו ריהוט רחוב?

ריהוט רחוב הוא ריהוט אותו ניתן לראות במרחבים ציבוריים שונים כמו למשל פארקים ציבוריים, שדרות, תחנות הסעה, איזור מתקני כושר בפארק, מרחבים מסחריים, שדות תעופה, תחנות רכבת  ועוד. ריהוט רחוב מוסיף לרחוב אלמנט מוכר של בית ומאפשר לאנשים ששוהים באותו המרחב לבצע פעולות שונות, כמו למשל מנוחה על ספסל רחוב, ללכת בביטחה בזכות פנסי התאורה, ליהנות מכסאות שיזוף בפארק הציבורי ולהמתין לאוטובוס באותה תחנת הסעה מודרנית.

ריהוט רחוב – אז והיום

אם עד לפני מספר שנים רוב הריהוט שמוקם במרחבים ציבוריים ומסחריים היה ריהוט פשוט שמטרתו הייתה פונקציונאלית בלבד וכך הספסל הציבורי שמוקם ברחוב בעיר אחת היה זהה לאותו ספסל שמוקם בעיר אחרת, כיום המצב שונה לגמרי. נכון להיום יש היצע גדול של רהיטי רחוב הכולל סוגים רבים של רהיטים בסגנונות, גדלים ולמטרות שונות ומגוונות. קטגוריית ריהוט רחוב כוללת ספסלי רחוב, מערכות פיקניק, כורסאות, פרגולות, מתקני אשפה, שולחנות, מתקני אופניים, תאורה ועוד והבחירה של כל אחד מאלו מתבססת על אופי הפעילות באותו איזור, גודל האיזור ופרמטרים רבים נוספים, כמו למשל תקציב, אוכלוסייה ועוד.

פונקציונאליות ואסתטיות – השילוב המנצח

נוסחת ההצלחה של ריהוט רחוב היא פונקציונאליות המשולבת באסתטיות. המטרה העיקרית בהצבת רהיט רחוב היא אמנם לשרת כל אדם מבחינה פונקציונאלית, אך באותה נשימה חשוב לדעת שריהוט זה חייב להתאים לאותו נוף עירוני (או כל מקום אחר) בו הוא ממוקם.  בניגוד לעבר, כיום משקיעים מחשבה רבה בכל הקשור אל תכנון הריהוט ומשקיעים כסף רב בהוצאת התכנית לפועל ובהתאם התוצאה המתקבלת היא של רהיט שימושי ומרשים באסתטיות הדקורטיבית שלו. כיום, יש סטודנטים שבוחרים להתמקד בלימודיהם על עיצוב של ריהוט רחוב וישנן חברות שעיקר ההתמחות שלהן היא עיצוב תעשייתי אורבאני מקומי הכולל גם את כל הקשור אל עיצוב מרשים של ריהוט המותאם במיוחד לנוף העירוני.

ריהוט רחוב מעוצב – היכן?

אם אתם מעוניינים לדעת היכן ניתן לראות את אותו עיצוב מיוחד המותאם לנוף העירוני, קרוב לוודאי שאתם כבר מכירים אותו, אך עצם העובדה שהוא נטמע באופן כה טבעי באותו מקום בו הוא ממוקם, הופכת אותו לחלק מובן מאליו של הנוף האורבני. דוגמאות לריהוט רחוב הן אותם ספסלי רחוב וכסאות רחוב הפוכים שמאפשרים לאנשים מנוחה לאחר יום עבודה או עבודה, פנסי תאורה שמקנים לרחוב אווירה ביתית ומאפשרים לכל אחד מאיתנו לפסוע ברחוב בביטחון בשעות הערב המאוחרות, לשבת בנוחות בתחנת הסעה מעוצבת עם כסאות נוחים המעוצבים בסגנון מודרני ועוד ועוד.