הפחתת ארנונה לעסקים

תשלומי הארנונה הכללית מהווים חלק נכבד ומהותי בהוצאותיו של כל בית עסק ולא משנה באיזה עיר או איזור ממוקם העסק או מה אופי פעילותו. עדין העלות היא גבוהה וקיים צורך ממשי לערוך בדיקה מקיפה של החיובים ולעשות הכל על מנת לבצע הפחתת ארנונה לעסקים. העילות לתקיפת שומת הארנונה הינן רבות ומגוונות ונזכיר כמה מהן.

תחילת התהליך

ראשית יש לבחון את שטחו של הנכס, כאשר לכל רשות ישנה שיטת מדידה שונה, בהתאם לצו הארנונה הספציפי שלה. ישנן רשויות שמודדות נטו שטח ריצפה, ישנן רשויות שמודדות ברוטו כולל שטחים משותפים או ללא שטחים משותפים. לכן כל בעל עסק צריך לבדוק תחילה האם השטח של הנכס אותו הוא מחזיק נכון ובהתאם לצו הארנונה או שמא מדובר בחישוב שגוי שכולל אולי שטחים שאינם ברי חיוב או שטחים משותפים או שטחים שבהם מחזיקים גורמים אחרים. מדידה נגדית אותה מבקש בעל העסק להמציא לרשות, רצוי שתוגש באמצעות מודד מוסמך. פעולה שניה שיש לעשות בבדיקת החיוב היא בחינת הסיווג הראוי לנכס. כדי שניתן יהיה לבצע הפחתת ארנונה לעסקים ובצורה משמעותית יש לבחון את הסיווגים השונים הקבועים בצו הארנונה ולנסות להתאים את התעריף הנמוך ביותר האפשרי לשימוש בנכס. פעולה נוספת אותה יש לעשות כשמתחילים בתהליך של הפחתת ארנונה לעסקים היא בדיקת האזור בו מצוי הנכס ולבחון האם העסק מחויב לפי האזור הנכון. כמו כן ישנם צווי ארנונה שמעניקים הנחות/תעריפים מופחתים לגלריות, מרתפים ועוד וככול שישנם שטחים שכאלו יש לדרוש בגינם את ההפחתה. דרכים נוספות להפחתת ארנונה לעסקים הן בקשה לפטור מתשלום ארנונה לנכס ריק או לנכס /אינו ראוי לשימוש . טענה נוספת המושמעת היא טענה לכך שאינני המחזיק בנכס או אינני בעל הזיקה הקרובה ביותר לנכס.ניהול פיננסי של עסק

לוחות זמנים

את הפניה לרשות, המכונה השגה, יש להגיש בתוך 90 יום ממועד קבלת הודעת התשלום הראשונה לאותה שנת המס. כל שנת מס מתחילה את מירוץ הזמנים להגשת ההשגה מחדש. על מנהל הארנונה להשיב להשגה בתוך 60 יום ואם לא עשה כן הרי שההשגה מתקבלת אוטומטית. על תשובת מנהל הארנונה קיימת זכות ערר לועדת הערר וזאת בתוך 30 יום. לועדת הערר, המהווה ערכאה שיפוטית לכל ענין ודבר סמכויות ודינים שנקבעו לה עפ"י החוק. על החלטת מנהל הארנונה ניתן להגיש ערעור מנהלי לבית המשפט לעניינים מנהליים וזאת בתוך 45 יום. כפי שציינו לעיל הפחתת ארנונה לעסקים הינה פרוצדורה המצריכה מקצועיות וניסיון רב בתחום הספציפי הזה ורצוי לפנות למומחה בתחום בטרם מתחילים בתהליך, שכן קיימת חשיבות רבה לאופן שבו מתנהל התהליך מתחילתו על מנת להשיג את התוצאות המיטביות.

החלטתם לפתוח עסק חדש? קבלו מספר טיפים חשובים לניהול כלכלי של עסק חדש שיסייעו לכם במיוחד.