טיפים חשובים לניהול כלכלי של עסק חדש

מדי שנה מוקמים בישראל עשרות אלפי עסקים, אך במקביל להם נסגרים קרוב ל-40 אלף עסקים בשנה. מרבית העסקים שנסגרים הם כאלה שלא מספיקים להיות פעילים מעל לשנתיים. לטענת מומחים בתחום, השנתיים הראשונות הן השנים הקשות ביותר של כל עסק ואם הוא מצליח לעבור אותן בשלום, אז אפשר שהוא יתקדם ויצמח, ולהישאר בנוף במשך שנים רבות.

בשביל לנהל עסק חדש נכון מבחינה כלכלית כך שהוא יצליח לשרוד את השנים הראשונות ולהתבסס, הוא צריך להתנהל בזהירות ועל פי מאפיינים מסוימים, זו הסיבה, בין היתר, בגינה בעלי עסקים חדשים עובדים צמוד עם חברות המתמחות בהנהלת חשבונות ולא מסתפקים בניהול הספרים בעצמם, זו גם הסיבה שהם מקפידים לבצע את טיפים ועצות שונות אשר ניתנים מבעלי ניסיון ומיועדים לעזור לעסקים חדשים להתבסס.

לפני שנציג מספר טיפים שיכולים לעזור, חשוב לזכור 3 נקודות תחילה, נקודות שמהוות את הבסיס לכל התנהלות נכונה של עסק חדש, נקודות אלו קשורות הן לתכנון ההתחלתי של בניית העסק, החשיבה במהלך תפקודו וניהולו וכן התמונה הרחבה לפיה צריך לבחון את התנהלות העסק.

ראשית, כל עסק פועל בתנאים אחרים, תנאי מיקום, תנאי שוק, קהל לקוחות ועוד. לכן מה שטוב לעסק אחד, לא בהכרח טוב לעסק אחר. יש לקחת את זה בחשבון כשפותחים עסק ומתחילים לנהל אותו.

שנית, בשביל לנהל עסק בצורה חכמה, יש כל הזמן לדעת מה קורה בתוך העסק, וסביבו. כלומר להכיר את השוק, ללמוד, ליזום ולהגיב. רק כך אפשר להצליח לבסס אותו מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

שלוש, עסק חדש תלוי בעשרות גורמים שונים, לכן אי אפשר להתבסס רק על דבר אחד ואי אפשר לבנות אותו רק על דבר אחד מסוים. זו הסיבה שנכון יהיה להאציל סמכויות, למשל, לעבוד עם חברות המתמחות בהנהלת חשבונות, חברה שמתעסקת בפרסום ושיווק וכן הלאה. לבד, לא נוכל לעשות את זה.

הלוואה

3 טיפים לניהול כלכלי של עסק חדש

הטיפ הראשון הוא לבנות תוכנית כלכלית מקיפה, תוכנית שנתית מפורטת ואף מעבר לכך. בתוכנית יש לקחת בחשבון נקודות קיצון חיוביות ושליליות. יש לעבוד על פי התוכנית כמובן. כך תדעו מה התקציב שעומד לרשותכם ולא תחרגו ממנו.

הטיפ השני הוא לא להשקיע במה שלא צריך ולדעת שרק אם משקיעים אפשר להצליח. במילים אחרות, מי שרוצה להרוויח צריך לדעת שעליו לבזבז אך מצד שני אסור לקפוץ מעל הפופיק, הכל צריך להיות במידתיות בהתאם לקצב ההתקדמות וההתפתחות של העסק, אחרת לא נוכל לעמוד בהשקעות שלנו.

הטיפ השלישי, אל תתביישו לקחת עזרה, ישנם מספר אנשי מקצוע ובעלי ניסיון שישמחו לעזור לכם. אף אחד לא מגלה את הגלגל מחדש, מה שאתם עושים, סביר להניח שעשו לפניכם, תיעזרו בניסיון של אחרים, והם יובילו אתכם להצלחה.