מהן עבודות ההכנה שיש לבצע לפני הדפסת ספר?

אם אתם רוצים לבצע הדפסת ספר, בין אם זה לצרכים אישיים ובין אם זה לצרכים מסחריים, חשוב מאוד שתבצעו עבודות הכנה נכונות עוד לפני שאתם מגיעים עם הספר אל הדפוס. זכרו כי הדפסת ספר זהו השלב הסופי והאחרון, ולאחר שהוא יתבצע יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי לבצע שינויים שונים, וגם אם כן תבצעו את השינויים הללו זה עשוי לעלות לכם כסף רב.

לכן עוד לפני שאתם פונים עם הספר אל בית הדפוס בצעו את עבודות ההכנה הבאות:

  1. הגהה מקצועית של הספר – חשוב מאוד לעבור על הטיוטה של הספר באופן מדוקדק בכדי למצוא כל שגיאה, כל אות שלא נמצאת במקומה וכל טעות הקלדה אשר יכולה להשפיע על הספר ועל איכות הקריאה או הנתונים המופיעים בו.

זכרו כי לאחר הדפסת הספר שינויי דפוס אינם אפשריים ומצריכים הדפסה מחדש (כמובן, בעלות נוספת), דבר שעשוי להכפיל את ההוצאות שלכם על ההדפסה של הספר וייקר את העניין באופן משמעותי מאוד.

  1. עיצוב ועימוד – מעבר לעיצוב הכריכה, דבר שרבים משקיעים בו רבות, חשוב מאוד להקפיד על עיצוב נכון גם של החלק הפנימי של הספר. אמנם הכריכה מושכת את האדם לפתוח את הספר ואולי לרכוש אותו, אך בסופו של דבר אם החלק הפנימי לו יהיה אסטטי ומסודר נכון הוא לא יוכל ליהנות מהספר בצורה הטובה ביותר. לכן חשוב מאוד לבצע עיצוב גרפי נכון גם לעמודים הפנימיים, לבחור בפונט נכון וקריא וכמובן, לבצע עימוד נכון של כל עמודי הספר באופן ברור ומסודר.
  2. הדפסת דוגמא – אם אתם עומדים  להדפיס כמות גדולה מאוד של ספרים חשוב מאוד לבצע בשלב הראשון אך ורק הדפסת ספר אחד. כך תוכלו לראות את התוצאה המוגמרת, לבדוק האם היא עונה על הצרכים שלכם ועל הציפיות שלכם ולאשר לבית הדפוס להדפיס את כל הכמות של הספרים ללא כל בעיה. במידה ויהיו תיקונים יהיה קל וזול יותר לבצע אותם לאחר הדפסה של עותק אחד מאשר לאחר הדפסה של כל הספרים.