איך בגדי עבודה איכותיים יכולים לעזור לעסק שלך

בכל ענפי התעשייה השונים, ניתן לראות אנשים המגיעים לעבודה במגוון סגנונות לבוש. "הבגד עושה את האדם", כך אמרו חכמים, ובמקרה של בגדי עבודה– אפילו עוד יותר. בגדים מסוימים אף קיבלו עם השנים את השם של המקצוע שבו לובשים אותם- למשל שפים המשתמשים בחולצות מיוחדות- "ז'קט שף".

אז איך עובד צריך להתלבש לעבודה?

תלוי. אם אתה מנהל במלון ותרצה להתאים בגדי עבודה לפקידים שלך, בוודאי תרצה מראה אלגנטי, שישדר שהאדם הלובש אותו ייתן שרות מקצועי, אדיב ומנומס. אך וסט ומכנס מחויט של פקיד, פחות יתאימו לאחות בבית החולים, למשל- שבמסגרת תפקידה חייבת בגדים נוחים, מדים נעימים ולא "מעונבים", שיאפשרו לה תנועה נוחה במסגרת העבודה הפיזית המאתגרת שלה.

בגד שיוצר שייכות אצל העובדים

כדאי להדפיס את לוגו העסק על בגדי העבודה, וכך לבדל בין העובדים לבין הלקוחות ולייצר תחושה של מקצועיות. במידה ואין לעסק לוגו, כדאי לבדוק עם החברה ממנה מזמינים בגדי עבודה, האם ניתן לייצר לוגו במיוחד, וכיצד אפשר "להצמיד" אותו לביגוד- האם באמצעות הדפסה, רקמה ועוד העניין חשוב במיוחד, כאשר מדובר בבגדים שאינם משויכים במובהק למקצוע מסוים, כמו וסט של צלם למשל. לפעמים גם בעלת מסעדה תרצה שעובדיה ילבשו בגדי עבודה זהים; זו יכולה להיות אפילו חולצת טריקו פשוטה ואיכותית. כדי שהלקוחות יידעו מי אמור לתת להם שירות בתוך המסעדה, תוכל אותה המנהלת לרכוש חולצות בצבע אחיד עבור כל המלצרים, להדפיס עליהן את לוגו המסעדה, ובכך לייצר עבורם בגדי עבודה, שיסייעו להם "להיכנס לתפקיד" וימנעו בלבול מהלקוחות.

דגשים בבחירת בגדים לבעלי תפקידים שונים

לפעמים מדובר רק במראה חיצוני מסוים שהמנהל מבקש לייצג. ניקח לדוגמה סוכן של מכוניות יוקרה, שחייב במסגרת תפקידו לתת שירות לאנשים בעלי ממון, ועליו להיראות אלגנטי. הוא יצטרך להגיע לעבודה בחולצה מכופתרת, שהרי חולצה פשוטה תיראה ללקוחות כלא מתאימה ועלולה לשדר אפילו זלזול. מנהל של סוכנות כזאת, ידאג שעובדיו יגיעו בלבוש מחויט.

ביגוד בעבודה עשוי להפוך לעניין של בטיחות!

בחלק מהמקצועות העובדים חייבים, מבחינה בטיחותית, להשתמש בביגוד מסוים.  פועלים במפעל, למשל, עשויים להזדקק לסרבל שיגן על גופם , ויאפשר להם תנועה נוחה, ולפעמים גם נעליים סגורות מיוחדות, שימנעו החלקה וימנעו תאונות ונפילות מיותרות. כשבוחרים ביגוד העבודה, אסור להתפשר על איכות של אף חולצה, מכנסיים או נעליים. כדאי לבדוק אצל החברה ממנה מזמינים בגדי עבודה, שמדובר בחברה המשתמשת בחומרי גלם איכותיים בכל המוצרים שהיא מייצרת.