כיצד בוחרים עורך דין ירושות וצוואות?

עריכת צוואה בכל גיל היא נדבך חשוב בתכנון עתידם של היקרים לכם. הצוואה תבטיח לקרובים לכם עתיד טוב יותר וזיכרון טוב שלכם בהעדרכם. בנוסף, כיום ישנם אנשים שמתמודדים עם בעיות צוואה וירושה שלא הוסדרו על ידי המורשים בהיותם בחיים, ולכן בין אם מדובר בכתיבת צוואה לבין אם מדובר בתסבוכת שנוצרה מצוואה שאינה ברורה או ירושה שנויה במחלוקת, דעו כי עורך דין ירושות וצוואות הם חלק אינטגרלי מכלל הסיפור. אז כיצד בוחרים עורך דין ירושות וצוואת? התשובות בהמשך.

התמחות עורך הדין – בבחירת עורך דין חשוב לבחור בעורך דין המתמחה בירושות וצוואות. עורך דין מסוג זה טיפל ברוב סוגי המקרים המובאים לבית המשפט ולכן הוא יכול לייצג אתכם בצורה טובה. חשוב לבחור עורך דין מומחה ולא בעורך דין רגיל גם אם ישנו הפרש במחיר. בצורה זאת תוכלו להגדיל את הסיכויים שלכם לתוצאות טובות יותר בבית המשפט.

ידיעת החוק והתקדימים – החל משנת 1965 החוקים הקשורים לצוואות וירושות גדלו והתרבו ולכן חשוב שעורך הדין יכיר את כלל החוקים והתקדימים הקשורים לצוואות וירושות. כיום החוק בארץ מכיר במגוון אנשים מקהילות ומגזרים שונים כיורשים חוקיים של צוואות, בין אם מדובר בזוגות ידועים בציבור, זוגות חד מיניים ועוד. ולכן חשוב כי עורך הדין יתמצא במורכבות הרבה של החוק.

למאמרים נוספים בנושא:

סכסוכים בין בני משפחה – לצערנו לא מעטים המקרים בהם נפערים תהומות גדולים בין בני משפחה בשל צוואה שאינה ברורה, צוואה שמקפחת את שאר בני המשפחה, או במקרים של העדר צוואה וירושה שלא חולקה בצורה טובה. במקרים כאלה חשוב לנסות למצוא עורך דין שיכול לגשר בין בני משפחה ולבחור בעורך דין מומחה לדיני ירושה ולכזה שיכול לסייע בנישול מירושה.

כתיבת צוואה – גם כתיבת צוואה מחייבת בעורך דין. כתיבת צוואה עם עורך דין, מועילה מאד להוצאה נכונה לפועל של הצוואה בדיוק כיצד שכותב הצוואה התכוון אליה. חשוב כי עורך הדין יסייע בניסוחים המדויקים של עורך הצוואה ובצורה כזאת שתמלא את רצונו המלא.

רגישות – למרות הסטיגמה הרווחת על עורכי דין ועל היותם 'כרישים חסרי לב', חשוב לזכור כי עורכי דין הם בני אדם שמגלים רגישות לנושאים שונים וברוב המקרים גם בוחרים אותם עקב רצון לסייע. לכן, חשוב לבחור עורך דין שמגלה רגישות בעת כתיבת צוואה, הוצאת צוואה לפועל וקרבות על ירושה, ויכול לעשות זאת במידת הרגישות הנכונה בשילוב אסרטיביות. משפחות רבות שהיו נתונות בקרב מעיק על ירושה הצליחו ללבן את העניינים להגיע לעמק השווה באמצעות עורך דין טוב שמתמחה בירושות וצוואת.