איך קידום אתרים בגוגל עובד?

אנשים רבים תוהים כיצד קידום אתרים עובד ומדוע רוב מקדמי האתרים מאזכרים את גוגל כאשר הם מסבירים כיצד נעשה קידום אתרים. במאמר זה נספק את התשובות לכל השאלות הנוגעות לקידום אתרים ונסביר מהי אותה אהדה נסתרת של מקדמי האתרים למנוע החיפוש של גוגל. הבה נתחיל.

חייבים לדעת – מושגים חשובים

אחד הדברים החשובים והראשונים אותם יש לעשות טרם אנו מתחילים בהסבר אודות קידום אתרים בגוגל הוא להכיר את המושגים החשובים ביותר:

מנוע החיפוש של גוגל – נכון לשנת 2016, זהו מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ברשת האינטרנט. פיתוח של מנוע זה נעשה ב- 1997 על ידי סרגיי ברין ולארי פייג'.

קידום במנועי חיפוש – קידום האתר בפלט תוצאות החיפוש באתר על ידי ביצוע פעולות שונות, כמו למשל מחקר של מילות מפתח, כתיבה המותאמת לכללי האופטימיזציה, בנייה של קישורים באתר ועוד.

קידום אתרים SEO – כאן מדובר על אופטימיזציה למנועי החיפוש באינטרנט. כלומר, סדרה של פעולות ו/או טכניקה מסוימת באמצעותה מנוע החיפוש של גוגל (ומנועי חיפוש אחרים) יצליח להבין מה המהות של אותו עמוד אינטרנט אותו מעוניינים לקדם. בהתאם לכך, גוגל תדרג את העמוד במיקום הרלוונטי בפלט תוצאות החיפוש. כאן מדובר על קידום אתרים אורגני.

קידום אתרים ממומן SEM/PPC – קידום אתר האינטרנט או דפים אינטרנטיים ספציפיים באמצעות שיווק במנוע החיפוש. שיווק האתר יכול להיעשות על ידי פעולות הקשורות אל הקידום האורגני, קנייה של מודעות ממומנות וממוקדות (תשלום פר הקלקה על מודעה) ועוד.

קידום אתרים בגוגל

מנוע החיפוש של גוגל

ברין ופייג', האחראים על פיתוחו של מנוע החיפוש של גוגל המציאו שיטה חדשה וזאת בהשוואה לשיטה לפיה פעלו כל יתר מנועי החיפוש עד שלב ההמצאה. שיטה זו נקראית PAGE RANK ובהתאם אליה כל דף אינטרנט מקבל דירוג (ציון) על פי פרמטרים שונים שעיקרם לקבוע מהי איכות הדפים.   חלק מאותם קריטריונים כולל את הקישורים החיצוניים באתר האינטרנט, האם האתר נגיש וידידותי למשתמש, האם הכותרות בכל דף קשורות לנושא האתר, האם התוכן איכותי וללא שגיאות ועוד. דבר נוסף שהיה שונה באופן משמעותי מכל שאר מנועי החיפוש היה הניקיון של דף מנוע החיפוש. הניקין של הדף מיקד את הגולשים  וטעינת התוצאות הייתה מהירה.

איך הקידום בגוגל עובד?

קידום אתר אינטרנט במנוע החיפוש של גוגל מצריך מומחיות ולכן חשוב לבחור באותה חברה בעלת ניסיון ומוניטין מוצלח בכל הקשור אל בניית אתרים, פיתוח, קידום בגוגל ופתרונות אינטרנטיים משלימים נוספים. התהליך של קידום אתרים בגוגל מחייב סובלנות ומקצועיות ויישום של השלבים החשובים הבאים:

חוקרים את השטח – הצעד הראשון והמקדים של קידום אתרים תמיד יהיה שלב המחקר המקדים בו יש להכיר את המתחרים, להבין מהי המטרה העיקרית ומטרות המשנה של האתר ולקבל החלטה באשר לקהלי היעד שיחשפו לאתר והיעדים.

בוחרים מילות מפתח – השלב השני יהיה לבחור מילות מפתח רלוונטיות לאתר האינטרנט של הלקוח ולתחום בו האתר עוסק. פעולת הבחירה יכולה להיעשות על ידי כלי מילות המפתח של גוגל (Google Keyword tool). בנוסף, יש אפשרות לבדוק מהן מילות המפתח בהן משתמשים המתחרים של אותו עסק ולברר עם בעלי האתר מהן מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתחום המקצועי של האתר.

מבצעים אופטימיזציה לדפי האתר – בשלב זה הופכים את כל דפי אתר האינטרנט של הלקוח לרלוונטיים עבור גולשים שמחפשים מידע בתחום מסוים על ידי הקלדת מילות מפתח מסויימות. כאן מקדם האתרים ייעזר בשירותיו של כותב תוכן שיווקי לאתרים. הכותב יספק לו דפי תוכן איכותיים בהם מוטמעים מילות המפתח שנבחרו.

קידום בגוגל

קישורים, רבותיי , קישורים – בשלב זה מקדם האתר ייצור מערך קישורים פנימיים וחיצוניים באתר, דבר שיעזור רבות בקידומו של האתר במנוע החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש נוספים. מערך של קישורים פנימיים יעזור לגולש לנווט בקלות ולהגיע לאותו דף בו הוא מעוניין באתר.  בניית מערך קישורים חיצוני נעשית על מנת לשווק ולקדם את אתר האינטרנט של הלקוח על ידי יצירת נוכחות של האתר ברשת האינטרנט. כאן המקדם יצור קשר עם בעלי אתרים אחרים במטרה להחליף מאמרים בין האתרים. בכל מאמר יהיה קישור שמשוייך למילת המפתח ולחיצה על אותה מילת מפתח תשלח את הגולש לאתר של הלקוח. פעולה זו משמעותית מאוד בכל תהליך הקידום והדירוג של האתר על ידי גוגל.

לסיכום, המטרה של קידום אתרים בגוגל היא לקדם את האתר של הלקוח למקומות אידיאליים בפלט תוצאות מנוע החיפוש. קידום איכותי שנעשה על ידי מומחים בתחום יבטיח תנועה גדולה לאתר וחשיפה של דפי האתר לכמות גדולה של אנשים. באשר לשאלה: 'למה דווקא מנוע החיפוש של גוגל?' התשובה היא שמדובר על מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם, כלומר, מנוע בו רוב האנשים משתמשים על מנת לחפש מידע אודות מוצרים ושירותים. בהצלחה!!