מזון לחתולים בוגרים יבש או שימורים?

חתולים בוגרי הם חיות עם רגישות גדולה יותר למזון הן מבחינת גילם, גזעם ומצב בריאותם. לכן חשוב להתאים לחתול שלך את האוכל הטוב והאיכותי ביותר ובמינון הנכון בהתאם לגילו ובמצבו הבריאותי, על מנת לשמור על בריאותו ואף להאריך את חיו. ישנם לא מעט משונות לחתולים אשר מתחלקים לשני סוגי אוכל יבש ואוכל שימורים.

מהו אוכל יבש לחתולים בוגרים?

מזון יבש לחתולים הוא בדרך מזון מוצק אשר מגיע במגוון טעמים כגון: עוף, סלמון, עוף ואורז,דגים ועוד. מזון  יבש מכיל רק כ-10% מים לעומת מזון שימורים אשר מכיל יותר מים. רוב החתולים אוכלים מזון יבש ,אלא אם כן יש להם בעיה בריאותית שמונעת מהם לאכול אוכל מוצק, ואז הם צריכים לאכול מזון משימורים אשר עשיר במים וקל יותר לעיכול. ישנם חתולים בוגרים אשר יש להם בעיות בריאותיות שונות כמו: בעיה בדרכי השתן, או קיבה רגישה, או רגישות למזון מסוים ואז הם צריכים לאכול מזון יותר רטוב אשר נמכר לרוב בשימורים. אחד היתרונות של מזון יבש שהוא עוזר לניקוי שיני החתול שלך ולבריאותו.

למידע נוסף ומגוון סוגי אוכל לחתולים בוגרים.

מהו אוכל שימורים לחתולים בוגרים?

אוכל שימורים לחתולים בוגרים הוא אוכל אשר נחשב מעין פינוק לחתול. כלומר הוא מזון אשר ניתן כצ'ופר לחתול ולא באופן יום יומי, אלא אם כן לחתול יש בעיות בריאות ואז עוברים לאוכל זה. אוכל שימורים מכיל 80% מים לעומת 10% אשר מכיל אוכל יבש לחתולים. מזון רטוב זה טעים יותר מאשר האוכל היבש והמוצק ומסב הנאה לחתול. ניתן לערבב מדי פעם על המזון היבש אוכל משימורים ולתת לחתול כתוספת מפנקת ללא רגשי אשמה. צריכה מוגברת של שימורים עשויה לגרום להצטברות אבן שן אצל החתול שלך. לכן יש לדאוג לשיני החתול שלך באופן שוטף.

איזה אוכל מתאים לחתול שלך?

על מנת להתאים את סוג האוכל לחתול שלך מומלץ להתייעץ עם וטרינר, בדיקה קצרה תיתן מידע על מצב בריאות החתול שלך, בהתאם לגילו ומחלות מהן סובל או לא. וכך ניתן יהיה להתאים את סוג האוכל לחתול שלך. חתולים בוגרים עם השנים סובלים ממחלות ורגישויות שונות, לכן אם החתול שלך סובל מאלרגיה למזון יבש או ממחלה כלשהי עדיף לעבור לאוכל משימורים אז יקל על בעיות בריאות אלו.  ישנם חתולים אשר זקוקים למזון שומני אשר מכיל מינרלים וויטמינים שונים, ואת אלה תוכל לקבל במזון שימורים.