סדנאות שוקולד לעסקים

בעשור-שניים האחרונים אנחנו יכולים לראות שינוי מהותי בגישה של חברות כלפי העובדים שלהן, אם בעבר עובדים נתפסו אחר כך ורק מי שאמורים להגיע למקום העבודה בתשע בבוקר, לעשות את העבודה שלהם ולצאת בחמש או בשש בערב, הרי שכיום התפיסה היא שונה, העובד צריך להרגיש רצוי, העובד צריך להרגיש שמקום העבודה הוא יותר ממקום עבודה, מבחינת העובד הרי שלא רק המספר בתלוש הוא מה שחשוב לו אלא גם התנאים מסביב, אלה שגורמים לו להרגיש שייך למקום העבודה.

דוגמא טובה לכך היא כמובן אותם ימי גיבוש, ערבי חברה ואירועים אחרים שחברות נוהגות לארגן לעובדים שלהן כשהמטרה היא שהם ירגישו שהחברות נותנות להם משהו מעבר, שהן לא רואות אותם רק כעובדים שבאים ודופקים כרטיס, אלא מעבר לכך. זו הסיבה שהן מארגנות אירועים שונים ומיוחדים, אירועים שגם גורמים להם הנאה וגם עוזרים להם להתגבש טוב יותר עם עובדים אחרים.

דוגמא קלאסית לאירועים שכאלה הן סדנאות שוקולד המועברות ע"י שוקולד של קוביות, אשר יכולות להתאים גם לארגונים וחברות בתור ימי גיבוש. בשני העשורים האחרונים, אנחנו רואים יותר ויותר מקומות ממוסדים וכן שפים פרטיים אשר מארגנים סדנאות אוכל ובפרט שוקולד לקבוצות, זוגות וכן לאנשים שמגיעים לבדם. מדובר בסדנאות בהן לומדים כיצד להכין מטעמים שונים עם חומרים איכותיים, במסגרת הסדנאות לומדים בדרך כלל כיצד להכין מאכלים שבאופן רגיל, לא היינו יכולים להכין או לא היינו מנסים ללמוד להכין.

לרעיונות דומים באתר:

מה לסדנאות שוקולד ולחברות עסקיות?

כחלק מהרעיון של ערבי גיבוש וימי חברה, חברות רבות מזמינות מומחים שמארגנים סדנאות שוקולד, והם מציגים את אותן סדנאות בפני עובדי החברה. לעיתים מדובר בסדנאות סגורות רק לעובדי החברה, ולעיתים מדובר בסדנאות פתוחות שעובדי החברה יכולים להזמין את בני ובנות הזוג שלהם להתארח בסדנה ביחד איתם.

הרעיון של סדנה סגורה הוא שעובדי החברה יכולים להכיר זה את זה טוב יותר, לעבוד ביחד, להתגבש, האווירה שנוצרת בסדנה הרבה פעמים ממשיכה גם במשרד בזמן העבודה. לעומת זאת הרעיון של סדנה פתוחה, שהעובדים יכירו לעומק אחד את השני גם מחוץ לשעות העבודה, בהקשר רחב יותר, לא רק של היכרות אישית אלא גם בהיכרות של בני זוג ואפילו ילדים.

לרוב סדנאות שוקולד לומדים להכין עוגיות, עוגות, טראפלסים, שוקולדים מעוצבים, מרציפנים ועוד מגוון דברים מתוקים וייחודים שעשויים משוקולד, בדרך כלל נהוג להשתמש בסדנאות אלו בשוקולדים איכותיים מהרמה הגבוהה ביותר שיש. כמובן שהעובדים יכולים לקחת את מה שהם עשו אליהם הביתה ואף לנסות את זה בבית בעצמם.