דברים שכדאי לדעת לפני שעושים ביטוח לרכב

למרות שהרבה אנשים היו מעדיפים לא לנהוג בדרך לעבודה כל יום ולא לעמוד בפקקים, עדיין ברוב המקומות רמת התחבורה הציבורית לא מספיק טובה ואנחנו כן מוצאים את עצמו ברכב לא מעט שעות. לכן, אם גם אתם החלטתם להתפנק היום עם מכונית חדשה אפשר להבין את הדאגה הכלכלית שלכם, כי מימון של רכב לא כולל רק את הקנייה שלו. צריך גם לעשות ביטוחים לרכב ואף לבקר במוסך מידי פעם, כך שבהחלט כדאי לקנות מכונית שתהייה שווה את כל ההשקעה שלכם.

איך חברות הביטוח קובעות את מחיר הפוליסה?

בבואנו לבדוק לעומק את הנושא של ביטוחים לרכב אנחנו מגלים שיש לא מעט גורמים שיוכלו להשפיע על הסכום הסופי שיבדקו מאיתנו, והנתונים השונים הם:

  • גיל הנהג
  • הניסיון של הנהג על הכביש
  • השאלה האם יש לנהג עבר ביטוחי והאם הוא הפעיל את הביטוח בעבר
  • על איזה רכב מדובר? מאיזו שנה הוא?

הפרטים האלה, ועוד רבים אחרים, משפיעים על הצעות המחיר שנוכל לקבל מכל חברת ביטוח. חשוב לדעת שאומנם יש פרטים שלא באמת נמצאים בידיים שלנו וכי לא נוכל  להשפיע עליהם לבד, אך בהחלט יש דבר אחד חשוב שנוכל לעשות כדי להוזיל את הביטוח: השוואת מחירים. ראשית, יש היום כלי שנקרא מחשבון ביטוח רכב באינטרנט וכדאי מאוד להשתמש בו, ושנית, ניתן להתמקח עם חברות הביטוח. הימים שבהם כל אחד מאיתנו היה משלם בלי ויכוח את הסכום שחברת הביטוח דרשה עברו חלפו להם. היום אפילו בחברות הביטוח השונות הבינו שהלקוחות חכמים ושמגיע להם לשלם פחות. לכן ההמלצה שלנו היא לקחת הצעות מחיר מכמה חברות ואז לחזור, להתמקח ולבקש הצעה חדשה מהחברה שבה אתם רוצים להיות לקוחות.