תביעה לאחר תאונות דרכים

הכבישים בישראל עמוסים מאוד והסכנה לתאונות דרכים קיימת כל העת. הסיבות לתאונות דרכים מגוונות וחלקן נובע מתשתיות לקויות, מרשלנות של נהגים, מחוסר תשומת לב, מאי נהיגה על פי חוקי התעבורה ועוד. תאונות דרכים רבות נוצרות כאשר יש שני מעורבים, אך לעיתים, יש גם תאונות עצמיות.  המדינה וכן, חברות הביטוח השונות הן שנותנות כיסוי ביטוחי למעורבים בתאונות דרכים. במקרים מורכבים מאוד יש לא מעט מחלוקות בין מעורבים בתאונות דרכים לבין חברות הביטוח או הגורמים המעורבים האחרים.

ניסיונות הידברות

תביעה תאונת דרכים היא אחת הדרכים שיש בידי נפגעים לבקשת סעד מבתי משפט, ולרוב, היא האחרונה בתור. קודמים לה ניסיונות הידברות רבים ומגוונים עם הגורמים המעורבים. לרוב ובאין ברירה, שוכרים התובעים שירותי עורך דין תאונות דרכים המתמחה בתחום. עורך הדין חייב גם להתמצא בהליכות חברות הביטוח המבטחות, בנושאים הקשורים במוסדות הממשלתיים המספקים ביטוחים לנפגעי תאונות דרכים ועוד.

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים

צריך לציין, כי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים מעניק פיצוי לכל נפגע גם אם לא הוכחה אשמת הפוגע. יש מקרים, למשל, של תאונת פגע וברח, תאונות עצמיות ואחרים שאין בהם אשמה מוכחת או אשם עיקרי. וכאן נחלצת המדינה לעזרת הנפגעים. נפגעי תאונות דרכים קשות יכולים להיהפך לנכים לצמיתות וגורמי הביטוח השונים חייבים מתוקף אחריותם לדאוג לרווחתם העתידית. במידה ואין הם עושים זאת או שעושים זאת בצורה לקויה וחסרה ניתן להגיש נגדם תביעה תאונת דרכים בבתי משפט.

תאונת דרכים

פיצוי כספי

תביעות כאלו מתבררות בבתי משפט שונים כאשר המטרה היא קבלת פיצויים כספיים על נזיקין. קודם נתבעות חברות הביטוח, ובעת הצורך, גם קרן "קרנית" הממשלתית האחראית על פיצוי נפגעי תאונות דרכים. עורך דין מייצג יכול להחליט על הגשה בבית משפט שלום או מחוזי והדבר תלוי בגובה התביעה. בית משפט שלום דן בסכומי תביעה נמוכים יותר. עורך דין מנוסה יודע להתנהל בתוך המערכת המורכבת של בתי המשפט, מכיר תקדימים קודמים, ויכול למצות את כישרונו ויכולותיו למען הלקוח. הצלחה בתיק משמעותה קבלת כסף רב לרווחה עתידית נדרשת.