השכרת ציוד להגברה לאירועים

עונת הקיץ כבר בפתח ואליה מצטרפות החגיגות, הפסטיבלים, ההופעות, החתונות ושלל אירועי הקיץ השונים. כל אירוע המשלב בתוכו מוזיקה, קריינות או הנחייה חייב להכיל  מערכת הגברה איכותית.

חברת שרון רייכטר מספקת למגוון לקוחותיה במגזר העסקי והפרטי שירותי השכרת ציוד להגברה לאירועים כבר שנים רבות, בכדי שתוכלו להנות מאירוע חלק, איכותי שכולם ידברו עליו ויזכרו אותו למשך הרבה מאוד זמן. למוזיקה ולסאונד הנוצר באירוע יש השפעה בלתי רגילה על הצלחתי ולכן חשוב לבחור חברה איכותית שתספק לכם ציוד שמתאים למאפייני האירוע שלכם ואף תוודא כי הסיכוי לתקלות וליקויים בסאונד בזמן האירוע הינם אפסיים.

מהי בכלל מערכת הגברה ואיזה סוגים של מערכות הגברה מתאימות ספיציפית לאירועים? אם קראתם את המדריך המלא שלנו להפקת אירועים בטבע – אתם כבר יודעים (חלקית את התשובות). בהקשר זה ניתן גם לקרוא את המדריך שלנו לחתונה חסכונית.

ובכן ציוד הגברה הוא שם כולל לכל מיני סוגים של מערכות טכנולוגיות שמטרתן להגביר ולהעצים צלילים בחלל שבו מתרחש האירוע. לרוב מערכות הגברה כוללות בתוכן את מוצרי ההגברה הבאים:

  1. מיקסר – הוא למעשה המכשיר העיקרי שגורם להגברתו של הצליל. המיקסר מרכז את כל מקורות השמע ומיקסרים שונים מכילים כמות שונה של כניסות ויציאות בהתאם לצורך. ככל שיש יותר כניסות ניתן לחבר יותר מיקרופונים, כלי נגינה ומכשירי השמעה. המיקסר מאפשר לשלוט בקול ואפילו לשנותו.
  2. רמקולים – אין מערכת הגברה בלי רמקולים. תפקידו של הרמקול הינו להמיר את האותות החשמליים לצלילים עצמם. יש כל מיני סוגים של רמקולים – חלקם מתאימים ליצירה של צלילים גבוהים וחלקם נמוכים וגם יש משמעות למיקומם של הרמקולים בחלל.
  3. פרוססור – מכשיר זה מאפשר לנו להנות מתוצאות שמע איכותיות ונקיות באופן ייחודי. בפועל, הפרוססור מפצל את הצלילים הנמוכים והגבוהים ואף אחראי לתקן אותם במטרה שנוכל להנות מצליל כמה שיותר נקי וחד.

כמובן שיש מכשירים נוספים בהם נהוג לעשות שימוש בחלק מהמקרים כמו למשל מגבר הספק, מיקרופון ועוד.

כאמור, יש סוגים שונים של מערכות הגברה. יש מערכות שמתאימות לאירועים המכילים כמות קטנה של אנשים (עד 100 איש בחלל מכורה או עד 60 איש בחלל חיצוני) ויש מערכות הגברה קצת יותר מסיביות המתאימות לאירועים גדולים. ההבדלים באים לידי ביטוי בסוג המערכת, באיכות הרכיבים שלה (אותם תיארנו לפני כן) וכמובן בעוצמה של כל מרכיב ומרכיב. צוות מקצועי העוסק בתחום הסאונד וההגברה ידע לעשות התאמות מדויקות בהתאם לסוג האירוע, המקום שבו האירוע מתרחש, כמות האנשים ושאר מאפיינים חשובים לא פחות כמו תקציב, איכות הסאונד המתבקשת ועוד.