דומיין בעברית – כן או לא?

במהלך השנים, מאז שהאינטרנט הופיע בחיינו, מחפשים בעלי אתרים שמות דומיין שונים לאתר שלהם, הם מחפשים שמות שקשורים לתחום שלהם מצד אחד ומנגד שיהיה קליל ופשוט לזכור, כך גם מי שנתקל בדומיין בפעם הראשונה יכול להיכנס אליו בצורה פשוטה.

בשנים האחרונות החל האינטרנט גם לקבל אפשרות של דומיין בעברית, כלומר אפשרות לרשום דומיין עם שם בעברית, נניח, אינסטלאטור.CO.IL, וכמובן סיומת בעברית. אך עולה שאלה בקרב בעלי אתרים וכן בקרב מקדמי אתרים, האם זה משתלם? האם זה עדיף לבחור דומיין בעברית עם סיומת ישראלית, כלומר co.il, או שמא עדיף ללכת על שם באנגלית עם סיומת אנגלית.

עוד בתחום האינטרנט:

קידום אתרים באינטרנט

היתרונות של דומיין בעברית הוא, שקל מאוד לזכור אותו, מאוד להעביר אותו הלאה, הדוגמא של אינסטלטור, במובן הזה, היא דוגמא קלאסית. במקום להתחיל להסביר איך רושמים את זה באנגלית, פשוט אומרים, תרשמו בעברית אינסלאטור וזהו. היכולת להעביר הלאה היא מאוד נוחה ופשוטה. שנית, מבחינת קידום הרי שניתן להשתמש בדומיין בצורות שונות גם לקידום האתר, וכאן עוד יתרון הגדול של דומיין בעברית.

לגבי הסיומת, הרי שמרבית האתרים בעברית הם אכן דומיינים שהסיומת שלהם היא co.il, ההסבר הוא שהרבה יותר קל להשתמש ולקדם אתר עם דומיין כזה מאשר עם דומיין בינלאומי, אשר משמש יותר לצורך פנייה לקהל חיצוני, בינלאומי. גם היכולת לקדם אתר בגוגל עם דומיין CO.IL, הוא הרבה יותר פשוט מאשר עם דומיין בינלאומי דוגמת com.

החסרונות של דומיין בעברית הם גם נתונים למשקל כשאנחנו חושבים על בחירת דומיין. ראשית, דומיין בעברית לא יכול להיכתב בצורה רגילה כלומר אם אנחנו רושמים  אינסטלאטור, אז זה לא מה שיירשם בשורת URL, אלא יירשם קודם מסוים ארוך ומסורבל. אז משהו מהנוחות שלנו תיפגע. יתרה מזו, אם נרצה שגורם בינלאומי ייכנס לאתר הוא יתקשה לעשות זאת, כי הוא יצטרך לכתוב את כל הקוד שניתן לאתר, שהוא כאמור ארוך ומסורבל.

לגבי הסיומת, הרי שאין זה משנה באמת, כל אחד יכול להיכנס שהסיומת שלו היא co.il, ולכן אין זה מפריע שנשתמש בדומיין עם סיומת כזו, מה שכן, מוטב שנחזיק בדומיין עם סיומת ישראלית וסיומת בינלאומית, ככה נוכל בבוא העת ליצור אתר שיפנה לקהל בחו"ל, במידה ונצטרך.

נקודה אחרונה, בכל מקרה, יש לבדוק לפני שאנחנו בוחרים דומיין אם הוא פנוי וניתן לרכוש אותו, מותר להניח ששמות כלליים, אשר נחשבים מושכים, כבר נרכשו, על כן נצטרך ליצור שמות יצירתיים שיתאימו לדומיין שלנו.