איך לבחור עוזרות בית משתלמת?

כיום, כמעט כל בית בישראל מעסיק עוזרות בית פרטיות או חברת ניקיון על בסיס קבוע בימים ובשעות אשר נקבעים מראש, אך לא מעט אנשים שוכרים את שירותיה של עוזרת הבית בתקופות חגים בלבד או בזמנים שמתעצלים לנקות באופן עצמאי.

כיצד לבחור בעוזרת הבית המתאימה ביותר עבורכם

כשמדובר על הכנסת גורם זר לבית הפרטי שלכם רצוי לבצע בחירה נבונה. העוזרת הנבחרת צריכה להיות אמינה, אחראית ומקצועית ושלא תנצל את העובדה שאתם מחוץ לבית כדי למרוח את שעות העבודה יותר ממה שהיא צריכה, כזו שלא תעשה עבודה חפיפניקית ותדאג לעשות עבודה יסודית שתהיה שווה את התקציב שלכם לניקיון הבית.

כדי לבחור עוזרת בית נכונה, רצוי להשתמש בהמלצות מחברים וקרובי משפחה שעבדו עם העוזרת קודם או לבצע ראיון עבודה קצר בכדי לבחון מי מהמועמדות מתאימה ביותר לצרכים שלכם ועל מי אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך כשהבית ריק.  בנוסף, חשוב לערוך שיחת היכרות ומתן הסבר מקיף של הצרכים והציפיות שלכם. כמו כן חשוב להיות ברורים לגבי גובה השכר, תנאים סוציאליים, ימי עבודה ועוד.

עוזרת בית

ניתן להשתמש בשירותי חברת ניקיון, כך שעוזרות הבית שיגיעו יהיו עובדות חוקיות, הן לרוב יגיעו בזמן שנקבע מבלי לאחר ולעכב אתכם, האמינות צריכה להיות של החברה ולא של העוזרת כך שכל טענה תוכלו להפנות כנגד החברה עצמה ולדרוש שירות יסודי וטוב. בנוסף, במקרה שאהבתם את דרך העבודה של עוזרת בית ספציפית והתרגלתם אליה, באפשרותכם לבקש מראש מהחברה לשלוח אותה אליכם בכל פעם שאתם זקוקים ולתאם זאת עם שאר המקומות אליהם היא נשלחת לעבוד.

יתרה מכך, מוטלת עליכם האחריות לשלם לחברת הניקיון סכום כסף שיכסה את התנאים הסוציאליים המגיעים לעוזרת הבית על פי חוק כגון: ימי חופשה, ימי מחלה, דמי הבראה, ביטוח תאונות ועוד. כמו כן, תצטרכו לוודא מול בית העסק שהתשלומים אכן שולמו ותדרשו לקבל חשבונית על כל העבודה שהתבצעה מטעם החברה.  חשוב שעוזרת הבית תעבוד בצורה חוקית מכיוון שבמקרה והעובדת מפרה את החוק אתם תחשבו כשותפים לעבירה ותהיה לגיטימציה להטיל עליכם עונשים שמעוגנים בחוק.

בשורה תחתונה, כדאי למצוא עוזרת בית אמינה שעובדת בצורה מסודרת ונקייה שתענה על כל דרישותיכם ותתעלה על הציפיות שלכם. כדי לקבל שירות טוב עליכם להעניק יחס טוב. חשוב להתייחס לעוזרת בכבוד הראוי לה ולהעניק לה יחס אישי ומפרגן על עבודתה הקשה. נסו לפזר חיוכים ככל האפשר ולשמור על יחסים טובים וסביבת עבודה נעימה.

קיראו גם על – ניהול ועד בית.