כיצד ייעוץ ארגוני יכול לעזור לעסק?

כל בעל עסק מעוניין כי העסק שלו יהיה בתהליך התפתחות מתמיד אשר יהפוך את החברה לחוד החנית בתחומה, לשם כך נדרשים שיפורים של התהליכים הפנימיים של כל חברה ובחינה מחדש של כל אלה מידי פעם בפעם במטרה להיות חברה יעילה כל הזמן.

כאן בא לידי ביטוי השימוש בחברות ייעוץ ארגוני אשר מספקות התייחסות אובייקטיבית לכל התהליכים הפנים ארגוניים של כל בית עסק ומספקות משוב מקצועי לשיפור תהליכים אלו. על ידי ניתוח פרטני וקפדני של כל חברה היועץ הארגוני יכול להעלות אל פני השטח התנהלות שטעונה פיתוח ושינוי כדי להביא את הארגון למקסם את היכולות שלו ולהעלות את הרווחיות.

תוכן עניינים

דברים שרואים מכאן לא רואים משם

יש כאלה שישאלו מדוע צריך אם כן ייעוץ ארגוני של חברה חיצונית ומדוע לא ניתן לבצע את אותם תהליכים לייעול הארגון על ידי אדם שנמצא בתוך המערכת, ובכן, אדם אשר נמצא בתוך הארגון לרוב יהיה כה כרוך בהתנהלות הפנימית עד כי לא יוכל לספק זווית ראייה שונה ואובייקטיבית.

לעומת זאת כאשר מביאים יועץ ארגוני מחברה חיצונית מקבלים אדם אשר מתמחה בפיתוח וייעול תהליכים פנים ארגוניים בחברות, ואיש מקצוע שאינו נמנה על צוות העובדים מקבלי השכר בארגון ולכן הוא יכול לספק את ההיבטים הנדרשים שלעיתים נמצאים ממש מתחת לאף יחד עם העלאה של תהליכים כושלים אל סדר היום ויצירה של דרכים יעילות לטיפול בכל אלה. כל בעל עסק צריך להרשות לעצמו להיות פתוח לשם קבלה של ביקורת בונה, ולהיות מוכן לביצוע של שינויים נדרשים על מנת שהעסק יעבוד בצורה מיטבית ויפיק את המרב שהוא יכול.

איך מתבצע תהליך של ייעוץ ארגוני?

לאחר איתור של חברת ייעוץ ארגוני רלבנטית על ידי בעל העסק יגיע יועץ ארגוני מטעמה אל בית העסק ויבחן בתור צופה מן הצד בכל ההתנהלות של הארגון. במהלך הצפייה מתבצעים מפגשים של ראיונות עומק על דרגות שונות של עובדים ולקוחות לשם הכרה מעמיקה התרבות הארגונית באותה חברה. כדי לייעל את העבודה של היועץ הארגוני נהוג לצוות אליו אדם מטעם החברה אשר מסייע ביצירה של אותן פגישות והעברת כל החומר הנדרש לשם יצירה של תובנות.

בעזרת השקיפות ושיתוף הפעולה המלא של החברה היועץ הארגוני מאתר את נקודות החולשה של העסק, את החוזקות שלו ואת האתגרים אותם צריך לצלוח אותו ארגון ולרשום את הטיפול הנדרש כדי לסייע להצלחת העסק.