מחלוקת בעניינים כספיים? כיצד טיפול זוגי יכול לעזור

לעתים זוגות מגיעים למשבר בחיי הנישואין או חיי הזוגיות גם אם אינם נשואים. המשברים השונים בדרך כלל מתחילים בשבר ההולך ומתרחב ובסופו של דבר מביא לפרידה בין בני הזוג או מערכת יחסים מאוד עוינת שלמתבונן מהצד נראה שמוטב לסיימה.

לכולנו מגיע מערכת זוגית מוצלחת והאמת היא שמעטים הזוגות שמצליחים לעשות זאת בעצמם. במקרים רבים ישנן בעיות שונות בקשר בני הזוג ואין להם את היכולת לפתור אותם לבד, למעשה במקרים רבים אין להם אפילו את היכולת להבין את שורשיי הבעיה. זהו בדיוק המקום בו טיפול זוגי יכול לעזור. מטרתו של טיפול זוגי היא לפתור את הבעיות בין בני הזוג ולאפשר בניית קשר יציב.

קחו דוגמא בני זוג שעומדים להתחתן ואז אחד מהם מעלה את הנושא של הסכם ממון (בדרך כלל הצד שיש לו יותר נכסים). במקרים מסוימים עצם העלאת הנושא, הנחשב קר והדבר הכי רחוק מרעיון החתונה והאיחוד, יכול לגרום לבעיות חריפות בזוגיות ואף לפירוק החבילה. במקרים מסוימים, הפתרון היחיד בעזרת טיפול זוגי. ד"ר אורנשטיין חגי, המציע טיפול זוגי במודיעין, עושה שימוש בכלים מתקדמים ומסייע לזוגות לגשר על הפערים ולפתור בעיות שונות שעשויות לצוץ.

לטיפול זוגי ישנם יתרונות רבים, זהו יכול להיות גלגל ההצלה של חיי הזוגיות והמשפחה. לאף אחד לא מגיע להיות במערכת יחסים לא נעימה, אבל זה גם לא אומר שצריך להיפרד. ניתן להציל מערכות יחסים ולשנותן מן הקצה אל הקצה.  כאשר בני הזוג נפרדים ישנו מחיר אותו משלמים הילדים, אך הילדים גם משלמים את המחיר כאשר בני הזוג מחזיקים בכוח מערכת יחסים שלא עובדת. הטיפול הזוגי פותר את הבעיות בין בני הזוג ובכך מציל את התא המשפחתי כולו.

מערכת יחסים היא מערכת בין שני בני זוג השואפים להגשים בה את הצרכים האינטימיים והרגשיים שלהם. זהו הסימן של מערכת יחסים בריאה. לעתים בני הזוג אינם מצליחים לספק את הצרכים הרגשיים והאינטימיים אחד של השני ומשם מתחיל המשבר ביחסים. אפשר אחת היא לריב ולהאשים אחד את השני אך ברור שאפשרות זאת לא מובילה אותנו לשום מקום. האפשרות השני היא להתמודד באומץ עם הבעות ובהנחיה של יועץ זוגי ולייצור את השינוי המיוחל שייבא למפנה במערכת היחסים.

ייעוץ זוגי שואף לתת לבני הזוג את הכלים הנכונים להתגבר על המכשולים, הרי בסופו של דבר אף אחד לא יכול להכתיב פתרון לבני הזוג. יש צורך בבגרות של בני הזוג ורצון אמתי לפתור את הבעיות. הכלים שמקבלים ביעוץ זוגי מאפשרים לנהל תקשורת זוגית טובה יותר בין שני בני הזוג.