תביעה אזרחית – חשיבות יצוג ע"י עורך דין

תביעה אזרחית נגזרת מזכותו של הפרט לתבוע את הפוגע בו באופן אזרחי. למעשה, זכותם של נפגעי עבירה לתבוע מהפוגע, המטריד או מגורמים שונים להם יש חלק בפגיעה פיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לאותם נפגעים כתוצאה מהפגיעה.

יש כל מיני סוגים של תביעות אזרחיות החל מתביעות נזיקין, תביעות בגין הטרדה מינית, תביעות במגזר העסקי, תביעות בגין לשון הרע, תביעות בגין הפרות חוזה ועוד. בתביעות אזרחיות יש חשיבות מכרעת בנושא של יצוג הפרט על ידי עורך דין שיודע ומבין את ההתנהלות בתביעות אזרחיות ויעשה הכל על מנת להגן על הלקוח ולהוציא אותו צודק. תביעות אזרחיות הן תביעות של פרט נגד פרט, אזרח נגד אזרח כלומר למדינה אין שום חלק בסכסוך.

תוכן עניינים

מתי ניתן להגיש תלונה?

את התביעה האזרחית ניתן להגיש, בלי קשר להליך פלילי. יחד עם זאת, קיים יתרון להגיש את התביעה רק אחרי שההליך הפלילי הוכרע ואז כל מה שנשאר לקבוע בהליך האזרחי הוא גובה הנזק שנגרם לתובע כתוצאה מהפגיעה.

במקרים מסוים דוגמת פגיעה שנעשתה בקטינים מתחת לגיל 18, במקרים של הטרדה מינית ו/או תקיפה מינית בקטינים החוק קובע הוראות התיישנות מיוחדות להן יש לשים לב עם הגשת התביעה.

היוועצות עם עורך דין לתביעות אזרחיות יתרונות

  • תהליך מסורבל ומורכב – למעשה, לא תמיד יש טעם בהגשת כתב תביעה אזרחית לבית המשפט. רק אחרי שעורך דין מקצועי בוחן את הסוגיה בהתאם לחוק, לוקח בחשבון גם שיקולים חוץ משפטיים, יתברר האם בכלל יש כדאיות בהגשת התביעה. ללא עורך דין מקצועי לא תוכלו לדעת זאת בוודאות.
  • סוגי הליכים – בבית המשפט יש סוגים שונים של הליכים ופרוצדורות, אליהם האזרח לא תמיד מודע. תביעות שונות מאופיינות באלמנטים שונים וזו אחת הסיבות החשובות להתייעצות עם עורך דין בענייני תביעות אזרחיות.
  • דיון קדם המשפט – בדיון זה נעשה בירור על נושא המשפט ומטרתו לקצר את התהליך ולנסות למצוא מקום לפשרה. הניסיון של עורך דין אזרחי מקצועי הוא זה שעושה את ההבדל בשלב קריטי זה ובאופן כללי בכל התהליך לעומקו.

שלבים נוספים בתהליך התביעה האזרחית – שלבים קריטיים לקביעה הסופית הם שלבי הגשת תצהירי עדות אישית בהם הלוקחים חלק בדבר מגישים תצהירים הכוללים עובדות הידועות להם מידיעה אישית. השלב השני והחשוב ביותר הוא שלב ההוכחות. בשלב זה תפקידו של עורך הדין להאיר באור שלילי את הצד השני. לכן, אם נפגעתם באופן כזה או אחר, אל תהססו, פנו לעורך דין מקצועי שיידע להעביר אתכם את כל שלבי התהליך בצורה המקצועית והאפקטיבית ביותר.

עוד בתחום המשפטי: