החזר מס לשכירים – איך זה עובד?

אתם לבטח תוהים כיצד ניתן ליצור קשר עם רשויות מס הכנסה בלי לאבד מספר ימי עבודה, אז התשובה שלנו היא : באמצעות שליחים! כן, שליחים שיעשו עבורכם את העבודה ויבצעו את התהליך של בדיקת החזר מס לשכירים.

זכאות להחזר מס ניתנת בדרך כלל לשכיר ששילם מס הכנסה בסכום מצטבר שנתית גבוה יותר מחבות המס שלו. כמו כן, במידה ולא עבד באופן רצוף במהלך השנה, במידה ולא הצהיר על פרמטרים מסוימים שהיו אמורים להקנות לו נקודות זיכוי וכן במידה והמעסיק שלו לא חישב נכון ועשה טעות בסעיפי הניכוי. מלבד התנאי הללו, ישנם סעיפים נוספים לזכאות כמו עולים חדשים, חיילים משוחררים, קרן פנסיה, אבטלה, תרומות, בעיה רפואית, שינוי במצב המשפחתי, מגורים באזורים מסוימים בארץ, החלפת מעבידים במהלך השנה, עבודה בחו"ל ועוד.

תוכן עניינים

איך אדע אם מגיע לי החזר מס לשכירים?

אומנם, לא ניתן לדעת מראש האם מגיע החזר מס לשכירים, אלא על פי בדיקה באמצעות חברה פיננסית מקצועית שמתמחה בהחזרי מס. לצורך הבדיקה תצטרכו לאסוף את הנתונים הרלוונטיים, אך אל דאגה במידה ואין בידכם את המסמכים, החברה דרכה תפעלו תמצא אותם דרך נתוני המחשב של ביטוח לאומי וכדומה. לחברות מקצועיות יש אישור כניסה לנתונים ממוחשבים, כך שהכול נעשה באופן חוקי ובידיעתם של הרשויות השונות. שימו לב כי תצטרכו למלא טופס של החזר מס לשכירים, טופס מאוד פשוט למילוי, אותו יסייעו לכם למלא הנציגים המקצועיים של החברה הפיננסית בה בחרתם. יחד עם הטופס הזה, יש להציג אישורים לגבי מקום המגורים שלכם, אישורים רפואיים, אישורים מקופות גמל וכן הלאה בהתאם לקטגוריות בהן אתם נמצאים.

אי מסירת נתונים

שימו לב כי אין זה אומר שיש לכם תיק במס הכנסה מאחר שאתם בודקים החזר מס לשכירים, אלא מדובר ברישום חד פעמי שאינו מצריך מכם להגיש כל שנה דו"ח. הדו"ח שיישלח על ידי החברה הפיננסית עמה אתם פועלים, יקנה לכם את האופציה של בדיקת החזר מס ללא צורך בראיון מול פקיד מס הכנסה. שימו לב רק כי כל הפרטים שנמסרו עדכניים ונכונים, כך תוכלו לקצר את ההליך ולהימנע מתשלום מס נוסף עקב טעות באי מסירת הנתונים המלאים. בכדי להימנע מהפתעה כזו, חשוב להיות קפדניים ולא להקל ראש בדבר. חשוב לפנות אל רשויות המס דרך חברה מקצועית שמתמחה בנושא ולא באמצעות כל פרסומת שנשלחת אליכם לדואר האלקטרוני. לפרטים נוספים: פאנד אפ-ניוקום פיננסים.

עוד בנושא: