שילוח – עולם ומלואו מסביב לעולם

שילוח סחורות הוא ענף ותיק שהתפתח עם השנים. שילוח בינלאומי הוא שוק ענק, כאשר נפח הסחר העולמי מגיע לכ-4 טריליון דולר. ענף הספנות צפוי לגדול ביותר מ-4% מדי שנה.

משלוח הוא תהליך לוגיסטי הכולל הובלת סחורה ממקום אחד לאחר. זהו תהליך של העברה פיזית של מוצרים ממקום אחד לאחר, בדרך כלל כולל אחסון, אריזה והובלה שלהם בספינה, משאית, רכבת או אוויר. תעשיית הספנות כוללת את כל החברות והפרטים בשרשרת האספקה להעברת מוצרים על פני אוקיינוסים או בתוך מדינות. תהליך משלוח סחורות ממדינה אחת לאחרת הוא תהליך מסובך ורב-שכבתי. זה כרוך בהרבה ניירת, הצהרות מכס, חובות ותהליכים אחרים שלוקחים ימים או שבועות להשלמתם. וככל שמדינות נוספות חתמו על הסכמי סחר זו עם זו, מספר המסמכים הנדרשים גדל באופן אקספוננציאלי.

תעשיית הספנות היא עסק גלובלי עם זרימות סחר בינלאומיות נרחבות. ההערכה היא שסחורות בשווי של יותר מ-4 טריליון דולר מועברות מדי שנה התפתחות הטכנולוגיה בתעשייה זו מאפשרת לחברות לשלוח את הסחורה שלהן בקצב הרבה יותר מהיר. זה נכון במיוחד עכשיו עם הופעת המסחר האלקטרוני והקניות באינטרנט.

בעבר, הובלות בינלאומיות נעשו באופן ידני והצריכו הרבה ניירת ועבודה ידנית. עם זאת, עם הופעת הטכנולוגיה, הפך קל יותר לשלוח סחורה בינלאומית.

חברות כמו אמזון פיתחו פתרונות משלוח משלהן שמקלים עליהן לשלוח את המוצרים שלהן ללקוחות בכל רחבי העולם ולהציע ללקוחות עסקת חבילה הכוללת שילוח במחירים משתלמים לכלל המוצרים שנמכרים בפלטפורמה. 

כיום השילוח נעשה יעיל יותר עם השימוש בתוכנת AI ורובוטים והעלויות פוחתות בהתאם. 

כמה טיפים למשלוח בינלאומי:

  • הגבל את החבילה שלך למשקל כולל של 15 פאונד או פחות.
  • אל תניח פריטים שבירים באריזה שלך.
  • ארוז את החבילה שלך עם אריזה אטומה וכבדה.
  • קנה ביטוח לחבילה שלך (במיוחד אם מדובר על רילוקיישן ובחבילה פריטים יקרי ערך)
  • ארוז את החבילה שלך בקופסה יציבה עם נייר עטיפה עבה.
  • בקש מהחברה שאתה שולח לספק מידע מעקב מאובטח.
  • שקול לארוז את החבילה שלך עם קלקר.