ירון מוראדי – טיימיינג זה שם המשחק

אחד הכללים החשובים ביותר בעולם העסקים, בכלכלה ובכלל, זה טיימינג. אם יש לך טיימינג טוב, יש לך סיכוי להצליח. טיימינג טוב אומר שאתה מפתח או יוזם מהלך בדיוק בזמן הנכון, לא הרבה זמן לפני כשאין עדיין הבנה של חשיבות העניין ולכן לא תוכל למצוא לקוחות, ולא רגע אחרי, שכולם כבר עברו לשלב הבא.

שוחחנו עם ירון מוראדי על הדבר החשוב ביותר בסטארטאפ לדעתו. כאשר הוא הקים בשנת 2010 את מגנטיו, המוצר הלביש הראשון בעולם. בדיוק בשלב בו העולם החל להבין את המשמעות של רשתות חברתיות וחיבור בין אנשים, הציע ירון ביחד עם שותפיו לסטארטאפ שהוא הקים, מוצר אשר מאפשר לחבר בין אנשים במקומות שונים, בין אם זה במרחב הציבורי ובין אם זה במקומות אחרים, באמצעות העברת נתונים דרך מוצרים לבישים.

החברה אומנם הצליחה להשיג הישגים משמעותיים, העניין הוא שבדיוק באותה תקופה סטיב ג'ובס הביא לעולם את האייפון, ובכך שינה את כללי המשחק, ויצר את מהפכת האפליקציות. ירון ראה בכך השפעה ישירה על פוטנציאל החברה אותה ייסד שכן לא ניתן להתעלם משינוי כה אסטרטגי בשוק.

מה מוסר ההשכל?

טיימינג זה מרכיב משמעותי. לדעתו של ירון מוראדי אם צריך לבחור את הדבר הכי משמעותי עבור סטארטאפ זהו טיימינג.

אכן, אם יודעים לצאת בזמן הנכון אפשר להצליח. העניין הוא, לעיתים זה לא תלוי רק בנו. לעיתים זה תלוי גם מה עושים המתחרים שלנו או במקרה הזה, חברות ענק אשר מפתחות מוצרים בסכומי כסף הרבה יותר משמעותיים ולכן הן יכולות להביא לעולם פיתוחים ומוצרים יוצאי דופן, וכאלה שלא ניתן להתחרות בהם.

בראייתו של ירון, כיום בכל פעם כשהוא בוחן הקמה של פעילויות חדשות או חברות צעירות, אזי שהוא לא מסתכל רק על המוצרים או על האנשים שעובדים בהן, אלא גם על הטיימינג של החברה בשביל לדעת אם יש לה סיכוי להצליח.