פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

כל אדם שהופך לעצמאי יודע שמעתה עליו לנהל את כל המגעים שלו עם רשויות המס לבדו ולנהל אותם חוקית בלבד וכסדרם. בכל שנה יש לדווח למס ההכנסה, למס ערך מוסף ולביטוח הלאומי, ואת כל זה מתחילים בהליך פשוט שנקרא פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה.

עוסק פטור מחויב בדיווח למס ההכנסה בדיוק כמו כל עוסק עצמאי אחר. הפטור היחיד שיש לו הוא מתשלום מס ערך מוסף, בגלל מיעוט הכנסות ואופי העיסוקים שלו. את התיק פותחים לבד בהליכה לרשויות עם המסמכים הנחוצים, או על ידי רואה חשבון או יועץ מס שיכולים לעשות זאת למענכם.

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה, מע״מ וביטוח לאומי

ראשית, יש ללכת לרשות מס ערך מוסף משום שהם אלה שמאשרים לכם שאתם אכן עומדים בדרישות הסף לכך ופתחים לכם תיק. לאחר שאתם מקבלים את תעודת העוסק הפטור הזמנית, אתם ניגשים אתה לרשות מס ההכנסה שנמצאת בדרך כלל באותו מקום, ושם פותחים תיק עצמאי כעוסק פטור, לשם תדווחו מדי שנה.

כמו כן, יש לגשת לביטוח לאומי, להציג את תעודת עוסק פטור והאישורים שקיבלתם ולפתוח תיק כעצמאי שמדווח מעתה בכל שנה על הכנסתיו ומקבל דרישת תשלום לביטוח הלאומי בהתאם להכנסותיו השנתיות. יש להקפיד על כך כדי לשמור על זכויותיכם וכדי להימנע ממצב שבו יש לכם חוב לביטוח הלאומי. כל חוב כזה גורר אחריו גם קנסות ועיקולים שונים ויש להיזהר מכך.

פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה

כדי להבטיח את כל הזכויות שלכם ולוודא שאתם עושים זאת נכון מומלץ לפנות לעזרת יועץ מס או רואה חשבון. במיוחד כאלה שמתמחים בעזרה לעוסקים פטורים וזעירים, כדי לייעץ להם כיצד לנצל את מלוא ההטבות שמגיעות להם בעת פתיחת תיק ובדיווח השנתי.

עמית מהלל , משרד רואי חשבון שצבר ידע רב וניסיון בעזרה לעוסקים פטורים שרוצים לעשות זאת כחוק ונכון, מבלי לפספס דיווחים ומבלי לטעות בהנהלת החשבונות שלהם במהלך השנה. כדי לעשות זאת נכון ובדרך הקלה ביותר פנו לעמית מהלל, לצורך פתיחת תיק עוסק פטור במס הכנסה.

רואה חשבון עמית מהלל יבצע עבורכם פתיחת תיק עוסק פטור והנהלת חשבונות לעוסק מורשה בצורה הטובה והבטוחה ביותר. ליצירת קשר: 052-6522734