מהו הליך של אזרחות ישראלית?

יש אנשים שאינם בעלי אזרחות ישראלית ומעוניינים מסיבה כזו או אחרת לקבל אזרחות ישראלית. לצורך כך, הם עוברים תהליך ארוך ומסורבל שבסופו, אולי הם יזכרו באזרחות הישראלית הנכספת, אבל לא תמיד. הליך של אזרחות ישראלית הוא לא פשוט ויש קריטריונים שונים (ראו באתר https://klain-adv.co.il) המאפשרים לאנשים להגיש בקשה לקבלת אזרחות.

באילו מקרים ניתן להגיש בקשה לקבלת אזרחות ישראלית

יש מצבים ומקרים בהם אדם שאינו מחזיק אזרחות ישראלית יכול להגיש בקשה לקבלת אזרחות. בין הסיבות לקבלת אזרחות אפשר למצוא את חוק השבות אשר מאפשר לכל יהודי באשר הוא לעלות לארץ ולקבל אזרחות. יחד עם זאת יש מקרים בהם למשל יש בני זוג החיים יחד, לעיתים הם אפילו מתחתנים ומקימים משפחה רק שאחד מהם הוא אזרח ישראלי והשני לא, אז אותו בן זוג שאינו אזרח ישראל, יכול להגיש בקשה לקבלת אזרחות.

מה השלבים בהליך קבלת אזרחות ישראלית

קבלת אזרחות היא תהליך ארוך שיכול לקחת מספר שנים וכולל בין היתר:

  • הגשת בקשה מסודרת ומנומקת למשרד הפנים.
  • תהליך בדיקה שמבצע משרד הפנים על טיב הקשר בין בני הזוג.
  • בזמן תהליך הבדיקה ניתן לאזרח הזר אישור שהייה זמני שמוארך אחת לתקופה.
  • במידה ומתקבל אישור ניתנת אזרחות ישראלית.

מה ניתן לעשות במידה ומתקבל סירוב לבקשת האזרחות

בקשה לקבלת אזרחות ישראלית, מומלץ לעשות בליווי עורך דין המתמחה בתחום ויכול רבות לעזור ולהקל בכל ההליך הבירוקרטי שלעיתים יכול ליפול בשל חוסר במסמך. יחד עם זאת, יש מצבים שלמרות שעל פניו נראה שאין מניעה מאדם מסוים לקבל אזרחות, מחליט משרד הפנים שהאדם אשר הגיש בקשה אינו זכאי לאזרחות ישראלית. במצב כזה ניתן לערער על ההחלטה, אז חשוב פי כמה וכמה לעשות את התהליך רק בליווי עורך דין צמוד. 

> קבלו מידע אודות הסדרת מעמד בן זוג זר ידועים בציבור