מסחר עצמאי למתחילים – 5 טיפים לסוחר המתחיל

בעידן של משברים כלכליים ואופק תעסוקתי פחות יציב בהשוואה לעבר, אנשים רבים מעוניינים למצוא אפיקי הכנסה נוספים, כדי להבטיח לעצמם גב כלכלי ראוי, ולפעמים אף כדי להתקיים בצורה בסיסית. מנגד, יש מי שמצבו הכלכלי והתעסוקתי יציב ולמעלה מכך, ופשוט שואף להגיע לרמת חיים גבוהה יותר.

לפיכך, יש לא מעט אנשים שמתעניינים באופציה של מסחר עצמאי – מסחר במניות, מסחר באופציות, מסחר בחוזים עתידיים, מסחר אוטומטי ועוד. עולם המסחר הוא מושך מאד – אך יכול גם להיות מבלבל ומורכב למי שנכנס אליו לראשונה. כיצד תדעו במה להשקיע? כמה להשקיע? מתי כדאי לקנות ומתי כדאי למכור? כדי לענות על שאלות אלה, ריכזנו במאמר זה מספר עצות לסוחר המתחיל.

  1. מסחר עצמאי מעניין אתכם? עשו שיעורי בית

מי שרוצה לסחור בבורסה לא מקבל רישיון ולא נדרש לעבור מבחן; שלא כברוקר מוסמך, הוא יכול פשוט להתחיל לסחור. עולם המסחר עשוי לקרוץ לכם ולפתות אתכם להשקיע באפיקים שמבטיחים גדולות ונצורות –  מה שעלול לעתים להסתיים במפח נפש. ולכן, לפני שנכנסים לתחום, כדאי מאד להשכיל בו עד כמה שניתן: לקרוא ספרים, ללכת לקורסים, לשמוע הרצאות, לשוחח עם חברים בעלי ניסיון והצלחה בתחום ועוד. קחו בחשבון שתהליך הלימוד יכול לקחת עד מספר חודשים – אך זו השקעה משתלמת שתגמול לכם בהמשך.

מסחר למתחילים

  1. התכוננו להפסיד

אין סוחר שמצליח תמיד – יש סוחרים שמצליחים יותר מאחרים. יש גבול למידה בה ניתן לחזות את תנודות הבורסה והאירועים המקומיים והגלובליים שמשפיעים עליהן. לכן, הנחת העבודה שלכם צריכה להיות שבמהלך קריירת המסחר שלכם ייצא לכם גם להפסיד כמה פעמים, ובעיקר בהתחלה, עקב חוסר ניסיון והחלטות פזיזות. כדי "להתאמן", ניתן לסחור בחודשים הראשונים בתוכנות דמו – תוכנות מסחר עצמאי וירטואליות, שמאפשרות לצבור ניסיון.

  1. התחילו בקטן

כאשר אתם מתחילים לסחור, אל תלכו ישר על כל הקופה ותבצעו השקעות מרובות בסכומים גדולים. זה עלול להיגמר רע. התחילו בסכום נמוך, באפיק שנחשב לבטוח ויציב, וכאשר אתם מרגישים שצברתם מספיק ניסיון וידע, התחילו להתקדם בהדרגה.

  1. התייחסו לתחזיות בעירבון מוגבל

בעולם המסחר תיתקלו מדי יום בהמלצות לקנות או למכור, בהתאם לתחזיות של מומחים או משקיעים מנוסים.  אולם, יש לזכור שהתנודות והשינויים בבורסה מושפעים מגורמים רבים, חלקם מנוגדים זה לזה וחלקם בלתי צפויים. לכן, קחו כל המלצה בערבון מוגבל. עם הזמן תלמדו לזהות את המגמות בעצמכם ולעשות את התחזיות המושכלות שלכם.

  1. הכינו תוכנית עסקית

מה המטרה שלכם במסחר עצמאי, ומה אתם מעוניינים להשיג? האם באמצעות הכסף אתם מתעתדים לקנות דירה, לשלם על הלימודים האקדמיים של ילדיכם, או לפתוח עסק עצמאי? מטרה מוחשית תשאיר אתכם מעוגנים לקרקע ותעזור לכם לא להתנהג בפזיזות. כדי לא לתעות באפלה ולבצע פעולות רנדומליות, הכינו לעצמכם (בסיוע איש מקצוע) תוכנית שכוללת יעדי רווח ראשוניים, יעדי ביניים ויעדים סופיים, כמו גם יעדי הפסד. כך תדעו לאן אתם הולכים, וחשוב מכך, תדעו כמה כסף להקציב להשקעות בכל נקודת זמן.