איך לבחור סכינים למטבח – המדריך הכמעט מלא לשף הביתי

לא הכל שחור בתקופת הקורונה, אם מסתכלים טוב, מבינים שקרו גם לא מעט דברים טובים. כמו למשל, העובדה שרבים החלו לגלות מחדש את המטבח ולהפוך לשפים ביתיים בעצמם. כדי לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, יש למצוא סכינים איכותיות למטבח שבלעדיהן, לא ניתן יהיה להשיג את התוצאות המעולות, הטעימות והמרשימות שמעוניינים להשיג.

4 טיפים לבחירת סכינים

  • כמה רוצים להשקיע? – השאלה הראשונה שצריכה להישאל בהקשר של רכישת סכינים היא כמה מוכנים להשקיע בפועל. לא תאמינו כמה רחב הוא טווח המחירים של הסכינים בשוק, והתקציב הוא זה שיקבע במה תבחרו בסופו של דבר. זכרו שאין צורך להשקיע בסכין הרבה יותר מידי יקרה ומקצועית, כל עוד אינכם שפים מקצועיים.
  • משקל – יש כאלו שאוהבים סכין קלה יחסית שמאפשרת עבודה מהירה יותר, ואחרים זקוקים לתחושת הכובד הזו. זה קצת כמו עם רכב, כשיש כאלו שמעדיפים להרגיש את הגז ואחרים שיעדיפו דווקא רכב קליל יותר.
  • שימוש עיקרי – ישנן סכינים שיתאימו להכל, אבל ההמלצה היא תמיד להשתדל לבחור בסכין המתאימה לשימוש העיקרי לשמה היא מיועדת. למשל, ישנן סכינים מיוחדות המתאימות לפילוט דגים, אחרות שתכליתן היא חיתוך בשרים עבים וכבדים. מובן שאם אינכם עוסקים בכך באופן מקצועי או כמעט ולא צורכים מאכל מסוים, חבל על ההשקעה שלכם. חשבו על התאמת הסכין לצרכי הבית והצרכים שלכם כבשלנים, ובצעו את הרכישה בהתאם.
  • תתנסו בעצמכם – לא מומלץ לקנות סכין מבלי שהזדמן לכם לנסות אותה. גם אם לא ממש להיעזר בה במטבח, אלא פשוט לאחוז בה ולבדוק שהיא מתאימה לכף היד שלכם, שנוח לכם להחזיק בה, ועוד. סכין שנוחה לאדם אחד, לווא דווקא תהיה נוחה לאחר – גם אם היא נחשבת לאחת הסכינים הטובות ביותר בשוק.

אי אפשר בלי המוצרים המשלימים

אם כבר משקיעים ברכישת סכינים טובות, לא תשקיעו גם במוצרים משלימים? משחיז סכינים למשל הוא אופציה נהדרת לכל אדם שמעוניין להתמקצע במטבח, או לפחות להעלות את הרמה שלו ועל הדרך לשמור על הסכינים האיכותיות שבהן למד להשתמש. שיהיה בישול נעים!