כיצד לרכוש ציוד למפעלי תעשייה?

בכל מפעל תעשייתי-יצרני, נדרשים לפס הייצור ציוד ומכשור ייחודיים, המתאימים בצורה מותאמת לסוג המוצרים אותם מייצרים במפעל.

מיכון, תאורה נכונה, אריזה ורכש – הם רק חלק קטן מהפרמטרים שנדרשים בעלי המפעלים בישראל להתמודד עימם, על מנת להיות פקטור בתחרות עם מפעלים דומים מענף התעשייה שלהם. כיום, למי שלמד מספיק את התחום ומתמצא בצורה טובה בעולם התעשייה הישראלי, יש מגוון רחב של פתרונות אשר יכולים להביא לו לייעול בתהליכי העבודה של פס הייצור ולחיסכון דרמטי בהוצאות המפעל.

כל משווק ו/או יצרן בתחום הציוד למפעלים, חייב להכיר את עולם התעשייה באופן המקיף ביותר, כך שיוכל לתת מענה טכני- מקצועי- מדויק לצרכי המפעלים השונים המגיעים ממגוון תעשיות וצריכים התאמה  "CUSTOM MADE" ככל הניתן עבור פס הייצור הספציפי שלהם. בנוסף, נדרש הספק להכיר את עולם התעשייה מהפן המכירתי, של תחום הרכש, כך שיוכל לארגן ולהזמין ללקוחותיו את כל הציוד שהם זקוקים לו, בצורה מיטבית, מכל מקום רלוונטי בעולם.

ציוד חדש או ציוד יד שנייה?

עולם המכונות לתעשייה כולל בתוכו מגוון ענק של אפשרויות ואם מוסיפים למכשור הקיים גם את זה המיוצר בהזמנה מותאמת אישית לצרכים ספציפיים של מפעלים שונים (קוסמטיקה, פרמצבטיקה, מזון ועוד רבים), מקבלים שוק "מפוצץ" בדגמי מכשירים מקטגוריות שימוש שונות ורבות (מיכלי ייצור, בוחשים, מטחנות, נפות, ברזי מילוי ועוד רבים אחרים) אשר עשויות לבלבל בקלות את בעל המפעל/הקניין של היצרן. אם נוסיף לכך את העובדה שלא כל בעלי המפעלים או קנייניהם, מחזיקים במספיק ידע טכני עבור הקמת/שדרוג פס ייצור וקיבלתם תמונה  לפיה רבים רוכשים ציוד לא פונקציונלי מספיק עבור מפעליהם וזריקת כסף לפח. לכן, מוטב שלא להתעצל בכל הנוגע לתהליך הרכש של מכשור למפעל, לעשות מחקר יסודי ולהגיע לספק הציוד שיוכל לתת לכם את המענה ההולם ביותר לדרישות פס הייצור שלכם- הן אם באמצעות ציוד חדש לגמרי והן אם באמצעות ציוד מיד שנייה, אשר נמצא במצב עבודה תקין לחלוטין ומוכן לשימוש מיידי.במידה ומפעלכם אינו מייצר מוצר מאוד ייחודי ואינו מצריך מכונות בהתאמה ייחודית לפס הייצור, אין במקרים רבים את ההצדקה לרכישת ציוד "חדש מהניילונים" על עלותיו הגבוהות, שכן אם המכשור שהינכם רוכשים כמשומש, תוחזק בצורה טובה ואף עבר מקצה תיקונים ושיפורים מצד ספק הציוד, אתם בהחלט יכולים לקבל מכונה במצב עבודה אופטימלי אשר תוכל לשרת אתכם קדימה להרבה שנים ובעלות נמוכה דרמטית מזו של המכונה שיצאה לפני רגע מפס הייצור בחו"ל.

היוועצו עם משווק מומחה בתחום המכונות לתעשייה

בעלי מפעלים, עשו את הבדיקה שלכם לגבי טיב המשווק שאתם הולכים לרכוש ממנו את הציוד להקמת פס הייצור למפעלכם. אם שמעתם מאדם קרוב אליכם, המלצות חמות על ספק מסוים, מעולה! יש לכם התחלה טובה לעניין רכש המכשור. אולם, אם לא הזדמן בדרכם לשמוע חוות דעת "מפה לאוזן" על ספק כזה או אחר, פתחו את האינטרנט וחקרו. בדקו במנוע החיפוש של גוגל ובשלל אינדקסים מקצועיים הקשורים לתחום, אחר משווק העונה על דרישותכם עפ"י  תיאור העסק שלו ואשר זוכה להרבה המלצות מפורטות ברשת.

לכו על ספק שיוכל לתת לכם מענה מיטבי לכל שלב שבו מצוי תהליך היצור שלכם במפעל כרגע. כלומר, ספק שיידע לתת לכם פתרונות אופטימליים משלב הקמת המפעל ועד שלב התחזוקה של פס הייצור העובד. ספק/משווק מקצועי יידע גם לתת פתרון איכותי למצבים בהם אתם צריכים שיעבדו בשיתוף פעולה עם מחלקת המחקר ופיתוח (מו"פ) שלכם, עבור הקמת פס ייצור חדש מאפס, במצבים בהם אינכם יודעים לשים את האצבע על המכשירים הנדרשים לכם עבור ייצור מוצר מסוים. כלומר, ספק מכונות לתעשייה, צריך להיות מקושר לטכנולוגיים ומהנדסים מובחרים מהתעשייה, אשר יידעו להנחות אותם כיצד לעזור לכם בעלי המפעלים בפיתוח פס ייצור ייחודי לכם. ספקים מסוימים בענף (המובחרים ביניהם מבחינה שירותית ומקצועית), יסכימו אף לתת לכם פתרון טכנולוגי אידיאלי לצרכים שלכם, בדמות תקופת פיילוט (מבחן) למכשור שסיפקו לכם, כך שלפני ביצוע התשלום בפועל על הרכישה, תוכלו לראות שהמכונה מותאמת בצורה אידיאלית להליך הייצור שלכם.

השירות של ספק הציוד לתעשייה אינו מסתיים בשלב התשלום

מי ממכם, המעוניין להקים מפעל חדש לגמרי, לבנות קו ייצור חדש במפעל קיים או לפתח מוצר (ועדיין אינו מחזיק בידע הנכון לגבי הליך הייצור שלו במפעל, אלא רק ברעיון הניתן ליישום), יכול להיעזר בליווי של ספק/משווק מכשור תעשייתי מנוסה וטוב. אך האם השירות של הספק מסתיים בנקודה בה שילמתם לו עבור המוצר? התשובה לכך היא, שספק מובחר לציוד תעשייה, יידע לתת לכם מעטפת שלמה של שירות והדרכה למכשור שהזמנתם ממנו – עד לשלב ההשמשה שלו במפעל והרצת הליך ייצור המוצר בצורה חלקה. ספק כזה, ישנע את הציוד למפעלכם, ירכיב אותו, יפעיל אותו בפעם הראשונה יחד עם אנשי הצוות שלכם, תוך שטכנאי מטעמו מדריך את הגורמים הרלוונטים במפעלכם וייסיע לכם בהמשך הדרך עם סוגיות הנוגעות לתחזוקתו השוטפת של המכשור ולטיפול התקופתי שיש לבצע בפס הייצור ובמכונה שרכשתם ממנו בפרט. כמו כן, מצופה מספק שיוכל לדאוג לאספקת חלקי חילוף עבור הציוד אותו הוא משווק

מערך לוגיסטי ראוי מצד הספק מכשור תעשייתי, ימקסם עבורכם את התפעול השוטף של המפעל ויסייע במקסום רווחיכם העתידיים מהייצור.