לקוח לא משלם? כך תפתור את הבעיה בקלות!

מה עושים כשלקוח לא מחדל לשלם? מסע משפטי מלא הפתעות!

קורה לך לא אחת, אולי דווקא בקרוב, ששולח לך לקוח את הנתונים שהבטיח, אבל לשלם? מה פתאום! התופעה הזו, שאני מרשה לעצמי לקרוא לה "כסף ברווז", טורפת את הקלפים על השולחן של עורכי הדין. אז מה עושים? האם כדאי לשלוח מכתב, או שעדיף טלפון? ואולי פשוט לשלוח את מס' של קרובי המשפחה? בוא נדבר על זה.

1. הסימנים הראשונים: איך מזהים שהלקוח בבעיה?

לא תמיד מדובר בלקוח שלא רוצה לשלם. לפעמים יש סיבות אחרות שיכולות למנוע פרעון. שימו לב לסימנים הבאים:

  • שינויים בתקשורת – פתאום העניין נהיה פשוט שקט מוחלט?
  • הפניות אל אנשים שונים בתוך החברה – האם הלקוח פתאום לא נחוץ יותר?
  • תגובה איטית למיילים שלכם – מחשבה שנייה על האם זה באמת טכנית?

ודאו שהלקוח עדיין על הקו – ייתכן שיש לו גמישות בחשבון הבנק, אבל יש גם סיכוי שהוא פשוט עסוק למשך חודשיים האחרונים במלחמה בסוגיות קיומיות.

2. מה עושים כשזה קורה? קונפליקט או קומדיה?

הצעד הראשון בדרך למאבק עם לא משלם הוא להעריך את כל העובדות. האם מדובר בשירות שונה מהמצופה? הנה המדריך שלך:

העובדות לפני הכול

לפני שעוברים לשלב הבא, כדאי לזכור כמה נקודות עיקריות:

  • האם המסמכים שלכם מסודרים? כמה שיותר ברורים כך לא יוכלו לחמוק מכם.
  • האם יש הסכם חתום? לא מספיק ללקוח לא לספר שאתם אוטו; יש גבול לשירות!

זה הזמן לעלות לראש מדרגת הגבולות

במידה והלקוח מתעקש לשלם, חשוב לדעת מה השלב הבא. כל עורך דין הראשי בעסקה יודע שככל שתקראו לו יותר מהר, כך הסיכוי שתוכלו לשפר את התוצאה. בל נשכח:

  • הגשת מכתב פסק דין – לפעמים מכתב פשוט עם כותרת "שילם או לא?" מספיק כדי להזרים מים בקנקן.
  • שיחות טלפון – אין כמו שיחה כדי להבהיר את כל הנושאים הלועזיים.

3. ברגעים מתוחים: איך נראית השיחה המכרעת?

פרטים על שיחה חודשית יכולה להבהיר הרבה דברים. אז איך אנחנו דואגים שהשיחה הזו תהיה פרודוקטיבית?

הצהרת כוונות ברורה

בשיחה הזו כדאי להדגיש את העובדה שאתה מחפש פתרון ולא מלחמה. אתה לא הלקוח, אתה המהנדס של כל העסק הזה:

  • היי שלום, אני פה כדי לעזור!
  • מתי אתה מתכוון להתעדכן בתשלום?

איך לא להעביר את השיחה למקום של מריבה?

חלק מהשיחה הזו היא שמירה על אווירה חיובית. נצלו את ההזדמנות הזו:

  • לשאול איך הלקוח מרגיש עם העסקה. להרגיע את המצב.
  • הציעו פריסת תשלומים לטווח ארוך או הנחות – זה עשוי להטות את הכף.

4. צריך לקחת דברים לשלב הבא? זה מה שחשוב לדעת

אם נאמר שיש גבק, ואין ברירה אלא להחמיר את המצב, ישנו הצעד הבא שראוי לקחת:

משפטים עם משמעות

לראשונה, הזכירו שזה לא רק כסף אלא שירות שביצעתם. תחזיקו על הסכום ועל המסמכים בצורה ברורה:

  • ייעוץ משפטי – הימנעו מלשים את הכסף על מדף גבוה.
  • הכוונה לפתרונות מתאימים והדרכות.

כשלוקחים יחס מקצועי בעשייה הזו, כל הכספים יחזרו אליכם והלקוח יחד עם זה לא יהפוך לשד מרתק.

5. טיפים חשובים שלא תמצאו בשום מקום אחר

עורכי דין טובים מסתכלים יותר רחוק. הסודות הקטנים שלהם מוסיפים לא מעט

  • שיחות לקוחות קודמות: שמרו על קשר עם לקוחות על תשלומים מהעבר.
  • העברת הכוונות: דאגו שהשיח יהיה ברור וסביר – שילם, שכל סכום לא הוסר.

א. תזכורות ידידותיות

היכנסו לתודעה של הלקוח ואל תשכחו להזכיר להם את החשבות.

ב. שאלות תהיינה גם מפתחות

שאלו את עצמכם את השאלות הנכונות:

  • מדוע הלקוח לא שילם?
  • האם יש מקום לערעור?
  • האם שאני הסברתי את דרך התהליך?

ג. טיפים מבית טוב

אל תשכחו לחלוק גם מהעסק – אוטובוסים לא פועלים ללא רכבת עץ על הרגליים.

סיכום: הדרך ללקוחות מאושרים ולא לעבוד בחינם

לקוח שלא משלם זה כמו גשם בזמן חופשה – זה עובד לדברים אחרים, אבל יש מישהו שממוסד לסבול ממנו. בעבודה שלנו, תהליך העבודה ותקשורת ברורה הם המפתחות לתגובה נכונה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *