החזר מס רכישה

החזר מס רכישה איננו החזר מס בסכומים קטנים שניתן לוותר עליהם. בעסקים בתחום הנדל"ן מדובר בעסקאות בשווי של מיליונים ועל כן, אם יש לכם אופציה לקבל החזר מס רכישה בגין עסקת נדל"ן שעשיתם, בהחלט לא כדאי לוותר על הזכאות שלכם. כדאי להסתייע באיש מקצוע מנוסה כדי לקבל את ההחזר שמגיע לכם בצורה קלה, נוחה ומהירה יותר ועל כן, לא כדאי לוותר על עזרה של גורם מקצועי בתהליך.

באיזה מקרים מגיע החזר מס רכישה בעסקת נדל"ן?

ביצעתם רכישה של נכס נדלן כלשהו ושילמתם יותר מס שבח דירה יחידה (למשל) ממה שהייתם צריכים? תוכלו לקבל על כך החזר עבור אותה רכישה או מכירה. ניתן לבדוק כיום בצורה מקוונת את הזכאות להחזר מס ואם אכן תהיו ביתרת זכות כיוון ששילמתם מעל מה שהיה צריך תקבלו החזר מרשות המיסים. ישנם לא מעט סיבות שבגינן אתם יכולים להיות זכאים להחזר מס: החזר מס בשל ענייני משפחה, בנסיבות לימודים, בנסיבות תעסוקתיות או רפואיות.

מס רכישה כרוך במקרים שבהם אדם רוכש זכות במקרקעין וכן עסקה זו מחייבת בתשלום מס בשיעור כזה או אחר. מס הרכישה יגבה בהתאם למדרגות מס שישתנו כל שנה.  יש כמה אוכלוסיות אשר זכאיות להנחה במס רכישה כגון: ילדים עם נכות, ניצולי שואה, נכי מלחמה, לקויי ראייה ועיוורים ועוד. כמו כן, ישנם מקרים שבהם לאדם יש פטור ממס שבח ומס רכישה. לכן, אם אתם יודעים  כי מגיע לכם החזר מס שבח / רכישה, זה הזמן לפנות לגורם מקצועי שיוכל לסייע  לכם.

החשיבות בפניה לגורם מקצועי בבקשת החזר מס רכישה

חשוב לדעת כי החזר מס רכישה יכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד ועל כן, אם רכשתם נכס או דירה לאחרונה ואתם לא יודעים אם שילמתם עליו מס על אף שיתכן שאתם זכאים לפטור ממס או הנחה במס, חשוב מאוד שתדעו שבאמצעות גורם מקצועי ומנוסה בתחום מטעם Nadlan Tax תוכלו לברר זאת ואף להזדכות באופן חלקי על התשלום ששילמתם ולקבל החזר מס הרלוונטי למצבכם.