מה כולל שירות ניהול ואחזקת נכסים?

במסכת אבות שבמשנה מופיע אחד הביטויים המוכרים ביותר – וגם המדויקים ביותר: "מרבה נכסים מרבה דאגה". זוהי כמובן לא המלצה לוותר על נכסים, שמניבים גם תועלת עצומה לבעליהם – דירה היא מקור להכנסה פסיבית קבועה ומשתלמת מאוד בעידן שבו מחירי הנדל"ן בכל רחבי הארץ לא מפסיקים לעלות, ובנוסף זוהי גם השקעה מצוינת בזכות אותה עלייה משמעותית ומתמשכת (שעל-פי כל המומחים צפויה עוד להתעצם בעתיד הנראה לעין).

איך מרבים נכסים ומצמצמים את הדאגה? עם שירות ניהול ואחזקת נכסים, רצוי כמובן של חברה מקצועית ואמינה.

מציאת שוכרים איכותיים

המרכיב החשוב הראשון של שירות ניהול ואחזקת נכסים הוא מציאת שוכרים לכל נכס. לכאורה מדובר במשימה פשוטה יחסית, משום שהפערים בין הביקוש לדירות שכורות לבין ההיצע הקיים, ובפרט באזור המרכז, מובילים להתנפלות על כל דירה שמוצעת להשכרה.

יחד עם זאת חשוב לזכור שגם כשיש ביקוש נרחב, עדיין נדרשת השקעת זמן רב ויקר מאוד – כדי לענות לכולם, להציג בפניהם את הנכס (או לפחות לחלקם), לתהות על קנקנו של כל שוכר פוטנציאלי ולבחור נכון. בנוסף, לפעמים דווקא דירות באזורי הפריפריה מציעות תשואה גבוהה במיוחד לטווח ארוך בזכות האפשרות לעליית מחירים משמעותית – אבל בהווה קשה יותר למצוא להן שוכרים טובים (מה גם שאם אדם שגר ברמת גן ירצה להשכיר דירה ביבנה או בירוחם, הוא יידרש לנסיעות רבות ומתישות).

עוד יתרון חשוב של חברת ניהול ואחזקת נכסים בהיבט הזה הוא הניסיון שמבטיח איתור שוכרים טובים במיוחד וכן את מקסום שכר הדירה.

תחזוקה וטיפולים בדירה

מרכיב אחר של ניהול ואחזקת נכסים הוא תחזוקת הדירה בכל פעם שנדרש תיקון או טיפול בתקלה באלמנט כזה או אחר: דוד השמש, תריסים, צנרת, חשמל וכו'.

גם המרכיב הזה חוסך לבעלי הנכסים זמן יקר, ולא פחות חשוב: כסף. הסיבה לכך היא שלחברות הניהול והאחזקה יש רשימות של אנשי מקצוע בכל התחומים הנ"ל ובכל רחבי הארץ – אנשי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות שיבצעו כל מלאכה כהלכה, ובנוסף בגלל שחברות הניהול מספקות להן כמויות גדולות של עבודה, התמחור יהיה תמיד אטרקטיבי יותר ובסופו של דבר הרווח הוא של בעל הנכס.

מרכיבים נוספים של ניהול ואחזקת נכסים

חברות הניהול והאחזקה מספקות גם שירותים משפטיים במידת הצורך – אם למשל יש לכם דייר שמסרב לפנות את הנכס, אם ישנם חילוקי דעות עם שכנים בבניין המשותף וכו'.

מרכיב אחר שעשוי להתגלות כבעל ערך רב הוא ייזום והובלת שיפוצים. במציאות הנדל"נית של ישראל כל פרויקט לשדרוג הנכס מניב תשואה גבוהה – משום שבעלות סבירה ניתן בהמשך לגבות שכר דירה גבוה בהרבה. יחד עם זאת בעלי נכסים רבים נרתעים מכך, בעיקר בגלל החשש מבחירה לא נכונה של קבלן שיפוצים וטרדות מרובות. עם חברות ותיקות ואמינות כמו למשל איזיהאוס ניתן לבצע שיפוץ בלי טרחה ובלי דאגה – ועם מקסימום תועלת.