איך לבחור ביטוח חובה

ביטוח חובה

כל בעל רכב, בין אם מדובר ברכב חדש או ישן, חייב להחזיק ברשותו ביטוח חובה לרכב. זה הביטוח היחידי שהמדינה מחייבת את בעל הרכב לרכוש ואם לא יעשה כך, אזי שהוא עלול למצוא את עצמו מתמודד עם עונשים שונים.

ביטוח חובה לרכב, נועד להגן על נפגעים בתאונות דרכים, נוסעים, נהגים, הולכי רגל וגורמים אחרים. אם חס וחלילה הנהג מבצע תאונה ופוגע באדם, הרי שפוליסה שברשותו תוכל לכסות הוצאות רפואיות, אובדן שכר ופנסיה בגובה מסוים, הוצאות על עזרים רפואיים, וכן הוצאות נוספות מהן מושפע האדם שנפגע בתאונה. זאת במקום שהוא יצטרך לממן את העלויות בעצמו.

מאחר והמדינה מחייבת את הנהגים לרכוש ביטוח חובה ומתוך כוונה למנוע מצב שחברות הביטוח יוכלו לגבות סכומים לא מוגבלים עבור פוליסה זו, אזי שהמדינה קבעה למחיר רף מקסימאלי שחברות הביטוח יכולות לגבות. הרף נקבע על פי פרמטרים שונים שקשורים למאפייני הנהג, בין אם זה שנות וותק על הכביש, גיל, מין ועוד. זאת בהתאם לנתונים שעומדים לרשות חברות הביטוח. לעומת זאת, המדינה לא קבעה רף מינימאלי, ולכן כל נהג יכול לבחור היכן לרכוש ביטוח חובה על פי ההצעות המשתלמות ביותר שהוא מקבל מהן.

לשם כך, יש לעשות השוואת ביטוח חובה בצורה מסודרת ואחראית על מנת שיהיה ניתן להחליט אצל איזו חברה משתלם לרכוש את הפוליסה. לשמחתנו, היום יש לנו את המערכת של אתר Wobi שמאפשרת לנו לבצע השוואת מחירים בין חברות ביטוח שונות, השוואה בין הפוליסות שהן מציעות לנו, במטרה להנות מהמחיר המשתלם ביותר.

כיצד אנחנו עושים השוואה בצורה נכונה?

לצורך השוואת ביטוח חובה, כל מה שעלינו לעשות זה לבקש לקבל הצעות ממספר חברות עבור פוליסה זו, על בסיס המאפיינים של בעל הרכב והנהגים שאמורים להשתמש בו. בהתאם לכך, כל חברה תציג בפנינו את ההצעה שלה ואנחנו נוכל לבחון איזו מבין ההצעות הכי משתלמת עבורנו.

חשוב לציין, חברות הביטוח מבקשות כמובן לצמצם ככל הניתן את הסיכון שהן לוקחות את עצמן במכירת פוליסות ביטוח באופן כללי ובפרט פוליסת ביטוח חובה שמתייחסת לתאונות דרכים. על כן, החברות מוכרות ביטוח חובה על בסיס הנהג הצעיר ביותר ולא הנהג הוותיק ביותר. מאחר ורמת הסיכון הגבוהה נמצאת אצל נהג שהוא צעיר וחסר ניסיון ולא דווקא אצל הנהג הוותיק.

בכל מקרה, אנחנו צריכים לציין את הנתונים, חברות הביטוח יבחנו פרמטרים שונים, מעבר למה שציינו קודם לכן, למשל מאפיינים של היסטוריה של תאונות, היסטוריה של הרשעות ושלילות, וכן מאפיינים של הרכב עצמו (סוג רכב, מאפייני בטיחות ועוד) ובהתאם לכך, יציעו לנו הצעת מחיר.

ההשוואה שאנחנו נעשה באמצעות מנגנון Wobi יכולה לחסוך לנו הרבה מאוד כסף וגם הרבה מאוד זמן וטרחה. במקום לרכוש ביטוח חובה יקר, אנחנו יכולים לרכוש ביטוח שיתאים לצרכים שלנו במחיר משתלם.