יום המא"ה – מה זה וכיצד להתכונן אליו

צעירים וצעירות בתקופת התיכון, ייחשפו עם השנים לביטויים ומועדים שונים שקשורים כך או אחרת לשירות הצבאי. אחד מהם הוא יום המא"ה. 

יום המא"ה (מיון, איתור והתאמה), הוא יום מיונים מיוחד לפני צבא שנערך אך ורק עבור בנות שקיבלו פרופיל 45 ומעלה, ויכולות לשרת במגוון רחב של תפקידים בצבא. המטרה של יום זה, הוא לבחון לאילו תפקידים הן מתאימות, באופן שיהיה תואם את הכישורים והיכולות שלהן מחד, ומאידך את הצרכים של הצבא. 

הסיבה שהצבא עורך את יום זה, הוא בשביל להפריד בין בנות שקיבלו מתחת לפרופיל 45 או כאלה שאינן יכולות לשרת, לבין בנות שקיבלו מעל פרופיל זה ויכולות לשרת במגוון רחב של תפקידים. במידה ולא נקבע להן תפקיד קודם לכן, באמצעות מיונים או באמצעים אחרים, אזי שבאמצעות מבחנים ומיונים, ניתן לאתר להן תפקיד מתאים. 

לפני שנסביר מה בדיוק עורכים ביום המא"ה, חשוב להדגיש, כל מי שאיננה בקיאה ולא יודעת בדיוק מה הצבא עורך ביום זה, יכולה למצוא מידע רב על הכנה ליום המאה באינטרנט, דרך אתרים ורשתות חברתיות וכמובן להתייעץ עם בנות שנכחו ביום זה בעבר. 

מה עושים במסגרת יום המא"ה

בעיקרון, המטרה של הצבא היא לבחון את הכישורים והיכולות של הבנות המגיעות אל יום זה, על מנת לדעת לאילו תפקידים הן יכולות להתאים. מאחר והפרופיל כבר נקבע, אז ניתן לבחון בעזרת מבחנים מסוגים שונים, ראיונות ושיחות ברמות שונות, מה רוצה המועמדת לעשות בזמן שירותה הצבאי ולאיזה תפקיד היא יכולה להתאים. 

בין היתר, יום זה יכלול סימולציות שונות, משחקים קבוצתיים, מבחנים בכתב ועוד. הרעיון הוא לבדוק יכולות ניהול, יכולות קשב וארגון, עבודת צוות, עבודת פיקוד ועוד שורה ארוכה של כישורים ותכונות שונות.