רישום פלילי בצבא / רישום פלילי לחיילים

רישום פלילי בצבא יכול להזיק ממש כמו רישום פלילי בחיים האזרחיים. מדובר ברישום שישפיע על עתיד החיילת או החייל גם לאחר השירות ועלול ללוות אותם באזרחות. 

רישום פלילי לחיילים יכול לקרות לאחר מגוון עבירות החל מעבירות סמים עד לעבירות רכוש, עריקות, סחר בנשק, ושאר עבירות חמורות בצה"ל. חייל/ת שהגיע לבית המשפט לאחר שהפרקליטות הצבאית המליצה להעמידו לדין ונמצא אשם – ייענש פי החוק וגם ירשם במערכת המשפט הצה"לית כבעל רישום פלילי ובמאגר רישומים שמנוהל על ידי משטרת ישראל בו אפשר לקבל את כל הפרטים אודות העבירה, סוג העבירה, פרטי החקירה והעונש. 

רישום פלילים לחיילים מתחיל בתהליך של חקירת מצ"ח בה החוקרים מנסים להבין אם יש אמת בהאשמה או ראיות לעבירה בה מואשם החייל. 

בשלב זה עדיין לא נוצר רישום פלילי רשמי אלא רק נפתח תיק לכן  במקרים כאלה חשוב לבחור בעורך דין צבאי ולא להחמיר את המצב על ידי אמירות משפטים שעלולים להוביל להמשך הליכים נגדכם. 

חוקרים של מצ"ח הם חיילים מיומנים שיודעים כיצד למצוא ולהגיע לחקר האמת ולעיתים גם לגרום למי שאינו אשם להודות בפשעים מסוגים שונים. עו"ד שיהיה לצידכם בזמן חקירה יכול למנוע המשך הליכים ומכאן גם למנוע רישום פלילי. במידה ויש כבר רישום כזה, תוכלו גם כן להיעזר בעו"ד צבאי על מנת שזה יעזור למחוק את הרישום. 

למה כדאי לבחור עו"ד צבאי?

עורכי דין צבאיים כמו עו"ד צבאי לימור ברמלי מגיעים מן ההערכות המשפטיות של צהל, לכן הם נחשבים פרקטים ויעילים יותר בזמן ייצוג חייל או חיילת שעומדים בפני חקירה. 

עורכי דין צבאיים מומלצים שרתו בדרך כלל כפרקליטים צבאיים, חוקרים במצ"ח ואפילו כשופטים בצבא והם מכירים את המערכת לאורכה ולרוחבה. אז זה הזמן למצוא ייצוג הולם ולמחוק או למנוע רישום פלילי.