אחסון בענן: איך בוחרים את השירות המתאים לעסק?

אחסון בענן

כיום, אין כמעט סוג של מערכת מחשוב, אשר לא ניתן למצוא גם כשירות ענן. כך גם לגבי כל הקשור באחסון, שהוא בין הדברים החיוניים ביותר לעסקים. הצורך בנפחי אחסון גדל בהתמדה ובמקביל, עלות האחסון יורדת עם השנים. כך ששירותי ענן יכולים כיום לספק לכם מענה זול ומהיר, לצורך בהתרחבות (או בצמצום) האחסון שלכם, בכל היקף. אלה כמה טיפים, אשר יסייעו לכם לבחור שרות אחסון בענן:

זמינות

על איזו רמת זמינות הספק מתחייב עבור שירות האחסון בענן? זמינות של 99.99% אופיינית עבור שירות אחסון בענן של חברה מובילה דוגמת GNS. מאחר שאחסון הוא סוג שרות אשר דרוש מאוד בשוטף, זו היא נקודה חשובה מאוד. בנוסף לכך, מאחר שמדובר על שירות ענן, היבט התקשורת היעילה מולו הוא פשוט קריטי.

פריסה רחבה

כאשר שרתי האחסון של הספק הם רבים ומבוזרים גיאוגרפית, הם יכולים לספק שירות מיטבי. כך גם משתפרת השרידות שלהם עצמם.

ליבת השרות

באופן טבעי, חשוב לבדוק במיוחד את ההיבטים הבסיסיים של השרות, שהם כל הקשור בתהליכי האחסון והקריאה מאחסון.

אבטחה וגיבוי

מאחר שמדובר בהפקדת המידע הרגיש ביותר שלכם בידיים זרות, יש לכך מגוון השלכות משנה משמעותיות. ייתכן שתאחסנו בשרות ענן רק מידע שאינו רגיש. אך בכל מקרה, רצוי מאוד לקחת בחשבון את אפשרויות הגיבוי והאבטחה של המידע שלכם.

נוחות תפעול

חשוב לבחור בשרות אחסון, שהוא נוח לתפעול שוטף עבורכם. בשרות כזה, תוכלו לבצע שינויים שונים, ככל שיידרשו, בקלות ובמהירות.

מחירים

שירותי ענן מצטיינים במחירים נוחים. עם זאת, מובן שיש הבדלים בין הספקים גם בהיבט זה וכדאי להתעמק בהם. כעקרון, משלמים בשירותי אחסון בענן לפי היקף השימוש. המחיר הבסיסי ידוע מראש ואמור להיות קל מבחינתכם להעריך כמה תשלמו בפועל, בסופו של דבר.

אופן ההתקשרות עם הספק

פרטי ההתקשרות עם הספק, עשויים ליצור הבדלים משמעותיים בין שרותי אחסון שונים שאתם בודקים. האם נדרשת התחייבות מראש? מה תוכן הסכם רמת השרות? למה הספק מתחייב ולמה לא?

תמיכה איכותית

בנושא מרכזי לפעילותכם השוטפת כמו אחסון, חיוני ביותר שתהיה תמיכה טכנית ברמה גבוהה, עם זמינות טובה. כמו כן, שימו לב לערוצי התמיכה שמציע הספק (טלפונית. באימייל? בצ'ט באינטרנט? באופן אחר?)

התאמה לסוגי השימוש

שירות האחסון שתבחרו, חייב לספק התאמה לכל סוגי השימוש אשר דרושים לכם. למשל, יכולת התממשקות לשרות Amazon Simple Storage Service (שידוע גם בשם המקוצר Amazon S3) באמצעות API. לא תרצו מצב שבו נדרש ספק אחסון נוסף, רק עבור פתרון להיבט טכני, שהספק הראשון לא מסוגל לטפל בו.

לסיכום

אחסון בענן הוא אפשרות אטרקטיבית מאוד עבור עסקים ומומלץ לכל עסק להכיר אותה.