שם לעסק יוגב קופירייטר

אז איך לקרוא לעסק שלכם? ההחלטה על שם לעסק היא הבחירה המיתוגית הראשונה של כל עסק בדרכו הארוכה להפוך למותג.  שאלנו על שם לעסק: קופירייטר סטודיו יוגב – מומחה למציאת שמות לעסקים.

האם עסק יכול להצליח גם עם שם לא מקצועי?

התשובה היא פשוטה אך מורכבת: ההצלחה היא תוצאה של חיבור בין הרבה מאוד פרמטרים ובוודאי שכולנו מכירים דוגמאות לחברות ענק שהוקמו לפני הרבה שנים ונושאות שם שבוודאי נבחר מתוך גחמה רגעית של אחד הבעלים או המקימים והשאר היסטוריה.
אבל מה שהיה פעם שייך לפעם. כיום, הסטנדרטים השיווקיים שבהם כל עסק קטן נדרש לדעת לעמוד, וזה מתחיל מבחירת הכינוי שילווה אותו לאורך הדרך.

כמה טעויות מקובלות שרבים כבר עשו אבל אתם לא:

כשבוחרים שם לא צריך לחשוב על גוגל


גוגל כבר לא בוחר את האתרים שאותם הוא מציב בראש התוצאות לפי האם הם משתמשים בביטויי המפתח בשם (לדוגמה: יש לכם חברת ייעוץ? לפי התפישה הישנה תבחרו שם שהמילה יעוץ בהטייה כזו או אחרת נטועה בו כדי "למצוא חן" בעיני גוגל) איבל השנים עברו, גוגל התקרדם ויודע היום לזהות את האתרים הטובים בכל תחום גם כאשר שמה של החברה לא מציין במה היא עוסקת.

בקיצור,

שם "קליט"
טוב, בוודאי שאתם לא יכולים להסתובב בחוף עם שם של חמש מילים אבל – פעמים רבות נושא הקליטות מקבל חשיבות גדולה מידי. שם קליט, קצבי, מתגלגל וסקסי יכול להתאים לעסקים שאלו הערכים שירצו להעביר. חברות ומותגים בתחומים מעט יותר "רציניים" זקוקים לשם שבהחלט ניתן לזכור ולומר בקלות, אבל לא על חשבון תכונות אחרות שאולי יהיו חשובות אף יותר.

שם ש"מבינים"
רגע, בואו נעצור שנייה. תחשבו לרגע על כמה מהשמות שאתם דווקא יותר אוהבים.
האם אתם תמיד מבינים את המשמעות של השם של כולם? ובכן, ניתן להניח שהתשובה היא לא בהכרח. מותגים בעלי כריזמה הרבה פעמים בוחרים לצאת עם שם "מטורף" שלאו דווקא מדבר במונחים שאחרים מכירים, ודווקא השונות שבו בשילוב עם מוצר טוב עושות את ההבדל.
שם לא ברור – מעין הצהרה על כך שמדובר בעסק שבא לשנות כללי משחק.

דומיין פנוי
נכון, זה הרבה יותר מחמיא לעסק שהשם שלו נישא על גבי דומיין com  או
co.il וזה גם נכון שיש חברות כמו בוקינג דוט קום ואחרות שבנו את המוניטין שלהן על שליטה גנרית ברשת. יחד עם זאת,  לא כל עסק ממתג את עצמו באמצעות הדומיין, ובינינו, עברו כבר הרבה שנים מאז שמישהו מאיתנו היה מקליד כתובות דומיין בדרכו לאתר כזה או אחר.

והנה כמה תפישות מקובלות שאינן שגויות בנוגע לשם לחברה:
חייב להיות שונה משמות של מתחרים בתחום (וגם עקיפים).
חייב להיות קל לכתיבה ולהגייה
חייב להיות רעיון שאותו אתם באמת אבל באמת אוהבים 🙂

מחפשים שם מיוחד לעסק? פנו לשירות שם לעסק יוגב קופירייטר