כתיבת מצגות עסקיות – כיצד עושים את זה?

אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשות גורמים מקצועיים כאלה ואחרים, בעת שהם רוצים להציג מוצרים ושירותים, פרויקטים ותוכניות עתידיות, בין אם זה בפני משקיעים, לקוחות או כל גורם אחר, הן מצגות. מדובר בכלי שיכול לשרת את העסק גם כלפי פנים, כלומר בישיבות פנימיות וגם כלפי חוץ, בפגישות, מפגשים, אירועים, עם גורמים חיצוניים שונים. 

מצגות עסקיות הן כלי מאוד פופולארי ונפוץ לשימוש, בין היתר בזכות העובדה שהן מאפשרות להציג מגוון רחב של מידע ונתונים באופן יעיל ונוח, בצורה ברורה וחדה. כמו כן, ניתן להציג אותן היום על גבי פלטפורמות טכנולוגיות שונות. אפשר להציג אותן על גבי מסכי מחשב, מסכי טלוויזיה, מקרנים, טאבלטים, ניתן לשתף אותן בשרתי ענן ואפילו להעביר אותן בעזרת מכשירי סלולר למשתתפים שונים. 

לפני שנסביר כיצד מתחילים עם כתיבת מצגות עסקיות, חשוב להדגיש, כל אחד מאיתנו, בין אם הוא עצמאי, בעל עסק גדול או קטן, מנהל בחברה או אפילו עובד פשוט שצריך לכתוב מצגת, צריך לעשות זאת בהתאם למסר אותו הוא רוצה להעביר בכל פעם כשהוא נדרש להכין מצגת. לכן המצגות אינן אמורות להיות דומות אחת לשנייה. 

 3 טיפים – כיצד כותבים מצגת

טיפ ראשון – לחשוב היטב מי הקהל שאמור לצפות במצגת ומה המסר שאנחנו רוצים שהוא יקבל ממנה. צריך כל הזמן לחשוב, מה אנחנו רוצים להעביר לצופים במצגת. 

טיפ שני – המצגת צריכה להיות פשוטה, קלילה, לא ארוכה מדי אך גם לא יותר מדי קצרה. היא צריכה להיות ברורה לכל מי שצופה בה. 

טיפ שלישי – חשוב לייצר מצגת שתכלול מספיק מידע רלוונטי, כמובן שהוא חייב להיות אמין, כתוב בצורה רהוטה והמסר שאנחנו רוצים להעביר צריך להיות הגיוני. מומלץ לפנות למומחים בתחום באתר טייפר.