תג נכה – מה זה ולמה המדינה מעניקה אותו?

בכל חניון ציבורי או פרטי, ברחובות בהם החנייה מותרת ובמקומות אחרים, אנחנו יכולים למצוא תמיד חניות שמורות לבעלי תג נכה. המשמעות היא, שבחניות אלו רק אנשים עם תג זה יכולים לחנות, בין אם זה כל היום ובין אם זה בחלק מהיום, כאשר אדם ללא תג נכה אשר חונה במקומו, עלול למצוא את הרכב שלו נגרר מהמקום וכן לקבל קנס על חנייה במקום אסור. 

המשמעות של תג נכה, היא לאפשר לאנשים עם מוגבלויות שונות בתנועה, לקבל הטבות שונות בכל מה שקשור לחנייה, אך זה מעבר לכך. למעשה תג נכה גם יכול לתת הטבות והנחות בכל מה שקשור לקניית רכב, בפרט כשמדובר על כלי רכב מותאמים לאנשים עם מוגבלויות בתנועה. מדובר על כלי רכב ייחודים שמאפשרים לאנשים שמתניידים באמצעות כסא גלגלים, הליכון או אמצעים אחרים, לנהוג בצורה בטוחה ופשוטה. 

למה המדינה נותנת תג נכה?

לפני שנסביר מדוע המדינה נותנת תג נכה, חשוב להבין יש בצעד זה אלמנט חברתי מאוד חשוב. על מנת לא לייצר מצב בו אנשים עם מוגבלויות בתנועה יתקשו להתנייד ממקום למקום ויאלצו להשתמש בתחבורה ציבורית, אשר לא תמיד מותאמת לצרכים שלהם, אזי שהמדינה מספקת תג נכה, בשביל שיוכלו לקיים אורח חיים רגיל. 

על פניו, היינו יכולים לחשוב שאין משמעות אמיתית לעובדה שיש חנייה ספציפית לנכים, אך זה לא מדויק, שכן, ברגע שיש חנייה שמורה עבורם, זה אומר שאחרים לא יכולים לחנות וכן המיקום של החנייה, קרוב לבית העסק, מאפשר להם להתנייד בקלות מהרכב אל בית העסק ובחזרה. הכל נעשה בצורה פשוטה ומהירה. ככה מאפשרים להם לקיים שגרת חיים סדירה בצורה נכונה. 

עושים לכם בעיות עם קבלת תג נכה? פנו לחברת מימוש זכויות רפואיות