למי מגיע פטור ממס הכנסה

אז אתם רוצים לדעת למי מגיע פטור ממס הכנסה? זה המאמר בשבילכם

כל אחד מאיתנו, כל מי שאזרח המדינה, צריך לשלם מדי חודש מס הכנסה בין אם הוא עצמאי ובין אם הוא שכיר. אנחנו משלמים מס הכנסה על מנת שהמדינה תוכל לספק לנו שירותים מסוגים שונים באופן קבוע.

אך לא כל אחד חייב לשלם מס הכנסה. זה אומנם נשמע מוזר, אך זה אכן כך. ישנם אנשים שמקבלים פטור ממס הכנסה. המדינה נותנת פטור שכזה לאנשים בעלי נכות של 100 אחוז או קרוב לכך. זאת כמובן בהצגת אישורים שמלמדת שהם אכן מתמודדים עם נכות באחוזים אלו. ההסבר לכך שהמדינה מוכנה לתת פטור הוא, שברצונה להקל על אנשים שמתמודדים עם אחוזי נכות גבוהים ולא לפגוע באיכות החיים שלהם.

באופן טבעי, אנשים שיש להם אחוזי נכות גבוהים, מאה אחוז או קרוב לכך, אינם יכולים להתפרנס ולכלכל את עצמם ואת בני משפחתם, כמו אנשים שאין להם כלל אחוזי נכות או אפילו כאלה שיש להם אחוזי נכות נמוכים יותר. יהיה להם הרבה יותר קשה למצוא עבודה ובוודאי ליהנות משכר בתנאים טובים.

 

כיצד מקבלים אישור לפטור?

אדם שמתמודד עם מאה אחוז נכות או קרוב לכך, צריך לקבל אישור על פי מצבו הרפואי מגורמים מוסמכים ועליו להציג אותו בפני ביטוח לאומי. אז הוא יוכל לקבל אישור שיהיה ניתן להציג אותו לרשויות המס וכך הוא יוכל ליהנות מהפטור המדובר.

חשוב לומר, הפטור ניתן לא רק עבור תשלום מס ישיר, כלומר על משכורת, אלא גם על הכנסות אחרות, למשל מנכסים. יחד עם זאת, הפטור לא ניתן באופן גורף, אלא רק בתנאי שכר מסוימים, שכן אנשים שמרווחים בסכומים מסוימים אינם יכולים לקבל את הפטור וצריכים לשלם מס מסוים.

 

למידע נוסף הכנסו לאתר של בשביל הזכויות.