שיווק עצמי – כשהמותג הוא הפנים שלכם

העולם המודרני מציעה אתגרים רבים בכל מה שקשור ליצירת אינטראקציה בין בעלי עסקים ונותני שירותים לבין הציבור הכללי. כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות והזדמנויות, אם אתם בתור נותני שירותים לא עובדים בצורה מקצועית על מנת לבצע תהליך שיווק, כמעט בלתי אפשרי לשבור את תקרת הזכוכית ולייצר אינטראקציות עם לקוחות רלוונטיים ואיכותיים. זאת אומרת, שאפילו אם אתם עובדים לבדכם ויש לכם מותג שמבוסס על השם שלכם, תהליך שיווק עצמי הוא תהליך חשוב מאוד שאתם רוצים לבצע על הצד הטוב ביותר. אבל מה היא החשיבות של תהליך שיווק עצמי ועד כמה אתם צריכים להסתכל על הפנים שלכם בתור הפנים של המותג? כל הפרטים בכתבה הבאה.

מה היא החשיבות של תהליך שיווק עצמי?

תהליך שיווק עצמי הוא תהליך חשוב מאוד בעיקר מפני ש:

  1. העסק הוא אתם ואתם זה העסק –  כלומר אם הלקוחות לא יודעים מי עומד מאחורי העסק, הם לא ירצו לרכוש את המוצר. הסיפור שמאחורי המותג שלכם יכול להיות סיפור מאוד אישי, ולפעמים זאת המקפצה ליצירת קמפיין שיווקי מעורר השראה. 
  2. בתור נותני שירותים, יש לכם אינטרס לעמוד במרכז הבמה. אתם רוצים שהלקוחות ידעו מה הם היכולות המקצועיות המיוחדות שלכם ואיך אתם שונים מכל מתחרה אחר בשוק. ולכן המידע חייב לעבור באופן ברור בקול ובפנים שלכם.
  3. אמינות היא משהו שנבנה לאורך שנים. אם אתם לא תראו שאתם אנשי מקצוע מהימנים, יהיה קשה מאוד לגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם.

גם אם אין לכם עסק – חשוב לשמור על מראית עין שיווקית

אפילו בצעדים הראשונים בעולם העסקים, עוד לפני שפתחתם רשמית את המותג שלכם, חשוב לזכור שתהליך שיווק עצמי בונה אתכם מלמטה. כל אלמנט ברשתות החברתיות שלכם חייב להיות מושלם, וכל הופעה ציבורית חייבת להיות מתוזמנת ומאורגנת. רק בצורה כזאת אתם תבטיחו פנייה בדיוק לקהל היעד שמעניין אתכם ויצירת חוויית שיווק מעצימה וחיובית אל מול הלקוחות, עם תוצאה אחת – יותר מכירות ויותר לקוחות מרוצים.